کسب و کار

توسعه کسب و کار در گیلان

توسعه کسب و کار

مقدمه

توسعه کسب و کار در گیلان: تعداد زیادی از کسب و کارهای محلی ، در مقاطع مختلفی از چرخه‌ی عمر خود، نیاز به برداشتن قدم های جدید در مسیر رشد و توسعه خواهند داشت.

انگیزه های گوناگونی می توانند رهبران و مدیران کسب و کار را به سوی استراتژی رشد و توسعه سوق دهند: ممکن است آن‌ها به نتیجه رسیده باشند که می توانند با توسعه کسب و کار در گیلان ، از منابع در دسترس خود به صورت بهینه استفاده کنند.

ممکن است مدیران به این نتیجه برسند که اگر از دنبال کردن بازارهای جدید و دست نخورده، جا بمانند و رقیبانشان زودتر به این بازارها ورود کنند، مزیت های رقابتی فعلیشان هم به خطر بیافتد و از چرخه رقابت خارج شوند.

البته انگیزه های اولیه توسعه کسب و کار در گیلان ، به این دو مورد محدود نمی‌شوند و عوامل تاثیرگذار دیگری هم در این مورد نقش آفرینی می کنند. مشاوران شرکت آرام نگارین کاسپین در توسعه کسب و کارتان شما را همراهی می کنند.

فهرست مطالب

توسعه کسب و کار در گیلان

اگر یک کسب و کار (Business) یا شرکتی که مجموعه‌ای از کسب و کارها را مدیریت می کند (Corporation) بخواهد استراتژی رشد را در پیش بگیرد، قدم های نخست خود را چگونه بردارد؟

آیا کسب و کارها به یک شکل و روش گسترش پیدا می کنند؟

ماتریس آنسوف و توسعه کسب و کار در گیلان

برای شروع می توانیم به ماتریس آنسوف  توجه کنیم که نام خود را از ایگور آنسوف (Igor Ansoff ) گرفته است. این ماتریس نخستین بار سال 1957 در مقاله ای با عنوان”استراتژی های متنوع سازی” منتشر شد. ماتریس آنسوف به عنوان شبکه توسعه محصول/بازار شناخته می شود.

توسعه کسب و کار در گیلان

نفوذ در بازار (Penetration)

در توسعه کسب و کار در گیلان، استراتژی نفوذ بیشتر در بازار در ادبیات آنسوف به معنای تلاش برای فروش بیشتر و افزایش سهم بازار است. از آن‌جا که در این حالت، محصول جدیدی عرضه نمی‌کنیم و به سراغ بازار جدیدی هم نمی‌رویم، باید بتوانیم در همان بازار هدف فعلی، بیشتر بفروشیم.

روش‌های متعددی برای این‌کار وجود دارد. از جمله این‌که:

  • تبلیغات بیشتر در بازار کنونی
  • بالا بردن حجم فروش
  • استفاده از قابلیت های باشگاه مشتریان و گیمیفیکیشن

توسعه محصول(Product development)

این استراتژی مبتنی بر ارائه  محصول جدید در بازار فعلی است. ممکن است محصول خود را با تولید انواع مختلف گسترش دهید یا محصولات موجود را دوباره بسته بندی کنید. محصولات جانبی یا خدمات مرتبط را پرقدرت تر دنبال کنید.

توسعه بازار(Market Development)

در این حالت با یک محصول موجود به بازار کاملا جدیدی ورود می کنید. می توانید این کار را با افزودن کاربری جدید یا افزودن ویژگی ها یا بهینه سازی آن انجام دهید.

 تنوع بخشی(Diversification)

این استراتژی بالاترین ریسک را در میان چهار مورد مطرح شده دارد وقتی هم محصول جدید است و هم بازار جدید، هزینه اجرایی کردن کار بالاتر می رود.

انتخاب استراتژیک بخش مهمی از در پیش گرفتن یک استراتژی است: هر تصمیمی که در توسعه کسب و کار در گیلان بخواهید بگیرید، دو یا چند انتخاب پیش روی شماست و منطقیست که بهترین حالت را جستجو و انتخاب کنید.

در واقع بیشترین چیزی که در آموزش دیدن استراتژی یاد می گیریم این است که:

  • در هر وضعیتی چه گزینه‌هایی وجود دارد؟
  • مزایا و معایب هر گزینه چیست؟

پاسخی که به پرسش های بالا می دهید و فرآیند تفکر شما، سازنده ادامه مسیر توسعه کسب و کار شما خواهد بود.

مهارت­ هایی که هر توسعه دهنده­ ی کسب و کار حرفه­ ای باید در کار بداند:

مشاوره کسب و کار در گیلان اکثرا جز مشاغل پر خطر در مشاغل نظیر آن محسوب می­‌گردد، زیرا استرس شغلی ناشی از مسئولیت ­های این شغل، می­ تواند در زندگی شخصی افراد تاثیر گذار باشد.

هنوز یکی از مهم ترین جایگاه­ ها و مسئولیت­ ها در شرکت­ هایی است که هدفشان ارتقاء مشاغل است. موفقیت در توسعه کسب و کار در گیلان مستقیما بر رشد آینده و ثبات آن تاثیر دارد.

توسعه کسب و کار در گیلان

متخصصین این زمینه توسط صاحبین مشاغل جهت داشتن مهارت­ های حرفه­ ای در زمینه­ ی راهبر بودن مدیریت ذهن، تفکر خلاقانه که آنها را از بقیه متمایز می­کند، استخدام می­شوند.

شرکت­ ها به افرادی نیاز دارند که با ذکاوت و خلاقیت خود به علاوه توانایی فروش شخصی، بتوانند شرکت را در زمان­ های ویژه، چه به منظور خصوصی و چه برای متقاضیان مدیریت کنند.

متخصص بیزینس مارکتینگ در توسعه کسب و کار

بر اساس گزارش رشد شرکت­ های دیجیتال مارکتینگ در سال 2018، 35% شرکت­ ها تلاش می­کنند. افرادی را استخدام کنند که می­خواهند دقیقا در جایگاه درست قرار بگیرند و 12% احساس می­کنند که خودشان از برترین­ ها هستند و فقط باید افراد را ارتقاء دهند.

گزینه­ های زیر مواردی است که یک متخصص بیزینس مارکتینگ باید بداند. این موارد عبارت­ند از:

  1.  شناخت الگو و ترند خرید مردم
  2. باور و پذیرش به بازاریابی داخلی
  3. سوالات کلیدی مهم بپرسید و با دقت گوش کنید
  4. تنظیم اهداف و توسعه­ ی پلن فعالیت­ ها
  5. انتخاب شخص مناسب جهت توسعه کسب و کار در گیلان
  6. ذکاوت و بررسی دقیق
  7. توانایی ساخت یک برند
  8. روابط عمومی قوی و اصولی با مشتریان خود
  9. شناخت عمیق از سایر شرکت­ های مارکتینگ
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *