دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در گیلان

دیجیتال مارکتینگ

مقدمه

اگر قصد ایجاد حرفه ای در دیجیتال مارکتینگ در گیلان را دارید. این مقاله به شما کمک می کند تا اصول دیجیتال مارکتینگ، سفر خریدار و تفاوت های دیجیتال مارکتینگ و سنتی را درک کنید. این دوره جامع در زمینه دیجیتال مارکتینگ شما را به ابزار و دانش مناسبی برای شروع حرفه خود مجهز می کند.

فهرست مطالب:

رونوشت دیجیتال مارکتینگ در گیلان

آنچه امروز قصد دارم به شما بیاموزم ، مفاهیم بنیادی مختلف دیجیتال مارکتینگ است که من طی چهار سال گذشته تمرین کرده ام. من قصد دارم در مورد سفر خریداران ، توابع بازاریابی و نحوه قرارگیری آن در سفرهای بشکه ای ، کانالهای مختلف دیجیتال مارکتینگ ، در مورد برخی از ابزارهایی که می توانید در دیجیتال مارکتینگ در گیلان به صورت اساسی استفاده کنید با شما صحبت خواهیم کرد و همچنین بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم مقایسه خواهیم کرد. امیدوارم از این ویدئو لذت ببرید.

مفاهیم دیجیتال مارکتینگ در گیلان

دیجیتال مارکتینگ در گیلان

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

این بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از کانال های دیجیتال برای دستیابی به مصرف کنندگان است. هدف اصلی ترویج مارک های تجاری از طریق اشکال مختلف رسانه های دیجیتال است. در اصطلاح غیر روحانی ، دیجیتال مارکتینگ در گیلان صرفاً استفاده از بازاریابی عادی ، ارتقا of استفاده از خدمات ، نام تجاری شما با استفاده از دستگاه های الکترونیکی ، رسانه های اجتماعی و سایر فن آوری ها و تکنیک های موجود در اینترنت است.

دیجیتال مارکتینگ در گیلان و بازاریابی ورودی – خروجی

این فرآیند جذب سرنخ با ارائه محتوایی است که برای آنها مفید است و از نظر ارگانیک منجر به تعامل می شود. معنی این امر این است که ما در مورد بازاریابی ورودی صحبت می کنیم که آنها بر تولید محتوایی متمرکز شده اند که مخاطبان شما ، افرادی که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید ، آنها را جالب ، مرتبط ، آموزشی یا روشنگری می کنند. وقتی آنها محتوای شما را مصرف می کنند ؛ فیلم ها ، تصاویر یا صوتی که به سمت مارک شما جلب می شوند زیرا شما به آنها مقداری از اطلاعاتی را که قبلاً دوست دارند به آنها داده اید. به عنوان بازاریابی ورودی به عنوان رسانه پرداخت شده فکر کنید. بازاریابی درونی یک استراتژی جذب است زیرا شما محتوای خود را کنترل می کنید و افراد را به سمت برند خود جذب می کنید و آنها را به سمت زیر سوق می دهید:

  • مارک خود را دوست داشته باشید
  • بفهمید با استفاده از محتوا چه چیزهایی را می توانید به آنها ارائه دهید

بازاریابی خارج از کشور برعکس است. این فقط به معنای نمایش محتوا به بیشترین تعداد ممکن از کاربران است تا شانس رسیدن به مخاطبان علاقه مند را با فشار بیشتر افزایش دهد. این یک استراتژی فشار است. معنی این امر این است که شما دیگر برای ایجاد علاقه به افراد یا جذب افراد با نام تجاری خود محتوا تولید نمی کنید بلکه فقط محتوای خود را بیرون می کشید و محتوای خود را ارتقا می دهید تا به بیشترین تعداد ممکن برسد. به بازاریابی خارج از کشور به عنوان وبلاگ نویسی فکر کنید. مهم است که شما این مفاهیم را درک کنید و بدانید چه موقع از آنها استفاده کنید.

انواع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در گیلان:

  • بازاریابی وقفه :

این مفهوم مشابه بازاریابی خارج از کشور است ، به راحتی کارهایی را که مردم انجام می دهند قطع کرده و تبلیغات شما را به آنها نشان می دهد. این ایده کاری است که بینندگان شما در حال حاضر انجام می دهند قطع می شود ، کار می کند اما دنیای ایده آل نیست. ایده آل این است که مردم را با محتوایی که ممکن است مناسب پیدا نکنند قطع نکنید. ایده آل این است که رفتارهای آنها را بفهمید و اجازه بازاریابی به آنها را بگیرید و این همان چیزی است که منجر به انواع دیگر بازاریابی می شود.

  • بازاریابی رفتاری:

این بینش گرفتن ، گرفتن داده ، درک رفتار افراد است ، علاقه آنها چیست؟ چیزهایی که آنها دوست دارند چیست؟ چه مدت آنها را صرف اینترنت می کنند؟ آنها وقت خود را در چه کانال هایی می گذرانند؟ آنها دوست دارند چه نوع محتوایی را مصرف کنند؟ درک رفتار آنها ، دریافت بینش از آن ، تغذیه آنها با تبلیغات محتوایی متناسب با رفتار آنها. به این ترتیب ، وقتی مردم این تبلیغات را می بینند ، وقتی محتوای شما را می بینند دیگر احساس نمی کنید که آنها را قطع می کنید زیرا تبلیغات متنی است یا به آنها مرتبط است.

  • بازاریابی مجوز:

این مربوط به انتخاب و انصراف است. یک مثال بسیار خوب ، بازاریابی از طریق ایمیل است ، هنگامی که برای یک خبرنامه برای هر نام تجاری ثبت نام می کنید ، آنها امکان انتخاب یا انصراف را به شما می دهند.

انواع رسانه ها برای دیجیتال مارکتینگ در گیلان:

  1. رسانه متعلق به محتوایی است که شما تحت کنترل کامل وب سایت شرکت ، وبلاگ ، محتوای مشترک و رسانه های اجتماعی خود هستید.
  2. رسانه پرداخت شده رسانه ای است که شما برای افزایش دسترسی و بازدید خود از جمله تبلیغات PPC ، بازاریابی تأثیرگذار و غیره هزینه می کنید.
  3. رسانه های کسب شده قرار گرفتن در معرض کاربر است. در معرض دیدی که می توانید از طریق دهان به دهان یا مراجعه به دست آورید ، به عنوان مثال ذکر مطبوعات ، اشتراک گذاری ، پسندیدن و بررسی ها.

دیجیتال مارکتینگ در گیلان

دو جنبه از برند دیجیتال مارکتینگ در گیلان

صدای دیجیتالی و رد پای دیجیتالی شما

دیجیتال مارکتینگ در پایان روز این است که مردم از برند شما آگاهی پیدا کنند و مشتریانی بپردازند که طرفدار برند هستند و به افراد دیگر می گویند بیایند از محصول شما استفاده کنند یا از خدمات شما استفاده کنند. اکنون هنگامی که در حال ساخت نام تجاری دیجیتال خود هستید ، بسیار مهم است که به محتوای خود به عنوان یک واژه انتزاعی در یک طرح بزرگ فکر کنید که از دو جنبه مهم برند دیجیتال ساخته شده است:

  • صدا: صدای دیجیتال هسته اصلی همه چیز است. در نتیجه آنچه شما به طور مداوم به درستی ارتباط برقرار می کنید و نحوه برقراری ارتباط با آن است. صدای شما به دلیل آنچه در حال برقراری ارتباط هستید، اضافه کاری می کند. چگونه در حال برقراری ارتباط هستید؟. وقتی در حال برقراری ارتباط هستید؟ از آنجا که یک بازاریاب دیجیتال به محتوای شما به عنوان راه حل فکر نمی کند. به این فکر کنید که این محتوا ، استراتژی ها چه تاثیری بر درک برند شما دارند. شما باید ثابت قدم باشید. شما باید از نوعی نام تجاری که با آن کار می کنید آگاهی داشته باشید – آیا این مارک تجاری B2B است یا برند B2C ، برند مصرف کننده ، یک برند سازمانی. محصول یا خدمات آنها چیست؟ مخاطبان شما چگونه دوست دارند با آنها صحبت شود؟ نیازهای آنها چیست؟ درک این موضوع بر نوع محتوایی که در آن زمان قرار می دهید ، و در چه ساعتی مطالب را منتشر می کند و چه کانال هایی را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • رد پای: رد پای دیجیتال شما مجموعه ای از تمام کارهایی است که شما از ابتدای برنامه ریزی نشده انجام داده اید زیرا مربوط به اینترنت و سایر رسانه های اجتماعی یا صفحه استفاده از وب آنها است.

صدای دیجیتال و ردپا می توانند بسیار شبیه به هم باشند ، اما صدا مربوط به چیزی است که شما با آن ارتباط برقرار می کنید در حالی که رد پای شما چیز دیگری است. همه آنچه در وب دارید جمع می شود تا رد پای شما باشد.

کانال ها و فعالیت ها

در بازاریابی سنتی ، کانالهای مختلفی که داریم شامل تلویزیون ، چاپ ، نمایش در فضای باز ، رادیو و تبلیغات ترانزیتی است. نمونه کانالهایی برای دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • جستجوی پولی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • تولید سرب
  • بهینه سازی محتوا
  • تجزیه و تحلیل وب
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ در گیلان

مشخصات اصلی چیست؟

  1. رسانه های جمعی / فردی – نحوه مصرف مخاطبان از رسانه ها
  2. مخاطب منفعل / درگیر – سطح سرمایه گذاری یا تعامل مخاطبان با محتوای شما
  3. یک به یک / یکی به بسیاری – توسعه و ارتباط محتوا یا با مخاطبان خاص یا مخاطبان انبوه
  4. خروجی / ورودی – استراتژی جلب توجه مخاطب.

بازاریابی سنتی در مقابل دیجیتال

سنتی

دیجیتال

توده – مردم رسانه ها را در مدل توده ای مصرف می کنند

فردی – این کانالهای جمعی هستند ، اما همه با شخصیت فردگرایانه خود ارتباط برقرار می کنند

مخاطب منفعل – مصرف کنندگان به روشی بسیار منفعلانه مصرف می کنند

مخاطب درگیر

یکی به خیلی ها

یک به یک – این یک تبلیغ دهنده است که با یک مصرف کننده صحبت می کند

خروجی

ورودی

رابطه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال:

از هر دو می توان برای بازاریابی یکپارچه استفاده کرد. آنها همیشه راهی برای همکاری با یکدیگر پیدا می کنند. این وظیفه شما است که به عنوان بازاریاب دیجیتال بهترین راه را پیدا کنید تا بتواند برای برند شما کار کند. به ایده ها فکر کنید ، به راهکارهایی در مورد چگونگی شروع سفر در دیجیتال مارکتینگ و چگونگی آفلاین کردن آن فکر کنید و همچنان آن را بصورت آنلاین انجام دهید ، همه به این بستگی دارد که شما مشتریان خود را درک می کنید.

پیشنهادی: راه های افزایش فروش محلی

سفر خریدار چیست؟

روندی که خریدار برای آگاهی ، ارزیابی و خرید محصول یا خدمات جدید طی می کند. هر خریدار از طریق یک فرایند تحقیق و تصمیم گیری در نهایت پیشرفت می کند و در نهایت با خرید به اوج خود می رسد. در سفر خریدار مراحلی وجود دارد که عبارتند از:

  • آگاهی – مصرف کننده متوجه می شود شما موجود هستید و چگونه محصول شما می تواند مشکلی را که برای آن حل کرده است
  • علاقه – مصرف کننده با محصول بیشتر آشنا می شود
  • ملاحظه – مصرف کننده آماده است تا در مورد محصول اطلاعات بیشتری کسب کند و تحقیقات مقایسه ای انجام دهد.
  • تبدیل – مصرف کننده آماده خرید است و تصمیم خود را به خرید تبدیل می کند
  • ماندگاری – مصرف کننده و برند با توجه به اینکه محصول بیش از انتظار مصرف کننده است ، رابطه محکمی ایجاد می کنند.

مدل ذهنی بازاریابی

این سه مرحله دارد.

  1. محرک: این مرحله آگاهی یا علاقه است که در آن مصرف کنندگان از محصولات شما اطلاع دارند و سپس می خواهند آن را تهیه کنند.
  2. اولین لحظه حقیقت: برداشتن اولین قدم برای خرید آن
  3. لحظه دوم حقیقت: این مرحله تبدیل و حفظ است (وقتی آن را تجربه می کنید)

مدل بازاریابی جدید چیزی را دارد که ما آن را Zmot می نامیم که همان لحظه صفر حقیقت است ، این مرحله اساسی است که در آن هستیم. تجربه قبل از خرید.

لحظه های خرد

در این چهار لحظه ، مصرف کنندگان آنچه را که می خواهند می خواهند و زمانی که بخواهند به سمت مارکهایی بروند که نیازهای آنها را تأمین کنند.

  • لحظه هایی که می خواهم بدانم – وقتی شخصی در حال کاوش یا تحقیق است ، اما لزوماً در حالت خرید نیست.
  • لحظات دلخواه برای رفتن – وقتی کسی به دنبال مشاغل محلی است یا قصد دارد کالایی را از فروشگاه های نزدیک بخرد.
  • لحظه هایی که می خواهم انجام دهم – وقتی کسی به انجام یک کار یا امتحان کار جدید کمک می کند.
  • لحظه هایی که می خواهم انجام دهم – وقتی کسی آماده خرید است و ممکن است برای تصمیم گیری در مورد خرید یا نحوه خرید به کمک نیاز داشته باشد.

لحظه های خرد

  • آنجا باشید – لحظات خرد را برای مخاطب هدف خود پیش بینی کنید و متعهد شوید که در آن لحظه ها در آنجا باشید تا به شما کمک کند.
  • مفید باشید – یک تجربه دیجیتالی متناسب با نیاز مشتری در لحظه ارائه کنید و افراد را به سرعت به پاسخ های مورد نظر خود متصل کنید.
  • پاسخگو باشید – یک تجربه یکپارچه را در تمام صفحه ها و کانال ها ایجاد کنید و تأثیر جمعی را در آنها اندازه گیری کنید

فعالیت های دیجیتالی و سفر خریدار

همسویی سفر خریدار

  • مرحله آگاهی
  • علاقه
  • توجه
  • تبدیل
  • احتباس

توابع بازاریابی

پنج عملکرد مختلف بازاریابی وجود دارد

  1. برنامه ریزی – تجزیه و تحلیل نیازهای تجاری ، تحقیق و توسعه اهداف ، تعیین اهداف و مهلت های تعیین شده ، برقراری ارتباط برنامه ریزی و بودجه
  2. آگاهی – شناسایی فرصت های بازار ، ایجاد و آزمایش مفاهیم خلاقانه ، ایجاد استراتژی رسانه ای و توسعه رویداد محتوا و اهرم ، روابط عمومی ، تأثیرگذار ، وزوز و غیره
  3. تبدیل – اهداف کمی را تنظیم کنید که مطابق با نیازهای تجاری باشد ، توسعه پیشنهاد و پیام رسانی ، آزمایش و تنظیم محتوا و جستجوی پرداختی اهرمی ، تبلیغات اجتماعی ، بازاریابی مجدد ، بازاریابی از طریق ایمیل و غیره
  4. حفظ – شناسایی نیازها و انتظارات خریداران ، توسعه استراتژی پرورش ، توسعه محتوای خاص مشتری و فعالیت های جزئی پس از فروش
  5. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی جمع آوری داده های عملکرد مبارزات بازاریابی ، مکث کمپین های کم عملکرد ، تولید مثل کمپین های موفق ، تطبیق استراتژی های جدید بر اساس آزمایش و نتایج قبلی.

مبارزات بازاریابی 360

یک کمپین بازاریابی 360 درجه کل چرخه خرید را از کشف تا خرید تا مشتری تکرار می کند. که در آن از هر رسانه بازاریابی (سنتی و دیجیتال) در یک استراتژی بازاریابی و مارک تجاری یکپارچه ، سازگار استفاده می شود. این یک کمپین کل نگرانه است که همه مبانی را پوشش می دهد.

مزایای کمپین بازاریابی 360 چیست؟

  • کل دایره خرید را پوشش می دهد
  • از هر نقطه تماس مشتری استفاده می کند
  • بازاریابی سنتی و دیجیتال را هم پیاده کنید
  • برای مقیاس و مرتبط بودن بهینه کنید
  • نتایج را به طور موثر اندازه گیری کنید

کانال های دیجیتال

کانال های مختلف دیجیتال عبارتند از:

  • بازاریابی از طریق ایمیل – رساندن محتوا به طور مستقیم به دست مخاطبان در زمان مناسب از طریق ایمیل
  • جستجوی پرداخت شده – باعث می شود مخاطبان علاقه مند با استفاده از سeriesالات جستجوی خود به سایت شما بروند و فقط وقتی روی تبلیغ شما کلیک می کنند هزینه پرداخت می کنند
  • جستجوی ارگانیک – با بهینه سازی وب سایت برای رتبه بندی ارگانیک در موتور جستجو ، افزایش دید و جستجو در دارایی های آنلاین شما
  • بهینه سازی وب سایت – ارائه تجربه کاربری بهتر و کسب اقتدار بهتر سایت
  • تجزیه و تحلیل وب
  • نمایش تبلیغات – ایجاد تبلیغات و بازدیدها برای مخاطبان با هدف بالا با تبلیغات برای آنها در وبلاگ ها ، وب سایت ها و YouTube
  • بازاریابی محتوا – با ایجاد ، تنظیم و انتشار محتوای بسیار مرتبط ، شخصیت و محبوبیت برند خود را افزایش دهید.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی – ایجاد دید و تعامل با مخاطبان خود از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، یوتیوب و لینکدین
  • بازاریابی موبایل – دستیابی به مخاطبان هدف در دستگاه های تلفن همراه خود ، از طریق وب سایت ، ایمیل ، پیام کوتاه و پیام کوتاه ، رسانه های اجتماعی و برنامه ها. موبایل در نحوه ارتباط مردم با مارک ها اختلال ایجاد می کند.

چیزی به نام همگرایی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد – این زمانی است که شخصیت ها شروع به جمع شدن در یک دستگاه می کنند. تلفن های هوشمند اکنون دارای یکپارچه سازی MMS و SMS هستند ، دارای یکپارچه سازی دوربین ، موسیقی ، مرور ، GPS ، ایمیل است. موبایل توانسته است شخصیت های مختلف را به یک دستگاه تبدیل کند که استفاده از این فعالیت ها و افزایش تعامل آنها با مارک تجاری را برای برندها بسیار آسان می کند.

ابزارهایی برای انجام تحقیقات و چیزی تحت عنوان واقعیت بازار در این جلسه وجود دارد.

دیجیتال مارکتینگ در گیلان

تحقیقات بازار در مقابل واقعیت بازار

تحقیقات بازار به سادگی یافتن چیزهایی در مورد مصرف کنندگان شما نسبت به روش های معمول معمول مانند نظرسنجی ها ، پرسشنامه ها ، تاریخچه ، گروه متمرکز و غیره است.

واقعیت بازار از واقعیت مشتریان استفاده می کند. این به شما کمک می کند تا از مشتری شروع کرده و به عقب عمل کنید. این یک شاخص بهتر از نیازها و خواسته های مصرف کنندگان است زیرا شما از ابزاری استفاده می کنید که به شما اطلاعات واقعی زندگی می دهد و اطلاعاتی را درباره آنچه مشتریان فکر می کنند جمع آوری می کند. بعنوان مثال ابزار تحقیق کلمات کلیدی هستند (این از هم اکنون نتیجه می دهد) ، همچنین می توانید از همان کلمات کلیدی استفاده کنید تا نتایج بهتری در PPC بدست آورید.

تحقیقات بازار در مقابل واقعیت بازار

هنگامی که از ابزار گوش دادن به شبکه های اجتماعی مانند TweetDeck یا Social Mentions یا Google Alert یا Google Trends استفاده می کنید تا بفهمید مصرف کنندگان در حال حاضر در مورد چه چیزی صحبت می کنند ، علاقه آنها را در طول مدت زمان سنجیده و بفهمید چه می گویند ، احساسات منفی و احساسات مثبت در مورد مارک شما ، شما می توانید از این روندها برای ایجاد تغییرات در نام تجاری خود استفاده کنید و از نظر زمینه ای و پیشرفته تر شوید و ما از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برخوردار هستیم ، KISSmetrics به شما اطلاعاتی در مورد نام تجاری شما می دهد ، اینکه مخاطبان چگونه با برند شما تعامل دارند ، به چه صفحاتی نگاه می کنند؟ که به شما کمک می کند وب سایت خود را بهبود بخشید و افراد بیشتری را با وب سایت خود درگیر کنید.

تحقیقات بازار بسیار خوب است اما مهم است که بر واقعیت بازار تمرکز کنید ، بدانید که مشتریان شما اکنون چه کاری انجام می دهند و اکنون چه چیزهایی را دوست دارند

نمونه هایی از ابزار تحقیقات بازار عبارتند از:

  • نظرسنجی میمون
  • فرم های گوگل
  • فرم ها را تایپ کنید

اینها انواع فرمهایی است که می توانید بصورت آنلاین برای انجام تحقیقات شخصی خود و یا پرسشنامه و نظرسنجی از افراد استفاده کنید تا آنچه را که درباره برند شما فکر می کنند و احساس می کنند فقط برای تحقیقات بازار انجام دهند.

نمونه هایی از ابزارهای واقعیت بازار عبارتند از:

  1. ابزار گوش دادن: Tweetdeck ، Google Alert ، Google Trends ، هشتگ ها ، ساعت مچی
  2. کلمات کلیدی ابزار تحقیق: شبکه های اجتماعی داخلی ، تجزیه و تحلیل ، تجزیه و تحلیل گوگل و KISSmetrics
  3. تحقیقات بازار: Euormonitor ، Emarketer ، Neilsen
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *