مقدمه
دیجیتال مارکتینگ در رشت، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی… هرچه شما آن را بنامید. این روزها بازاریابی آنلاین شرکت شما یک معامله بزرگ است. به هر حال ، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است.
بنابراین، آنچه است بازاریابی دیجیتال؟ بازاریابی دیجیتال مانند هر نوع بازاریابی دیگر است. راهی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه شماست. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و بر آنها تأثیر می گذارید .
بازاریابی دیجیتال چیست؟
اساساً ، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند – آنها به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را متقاعد به خرید می کنند.
در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مشاغل برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده می کنند:
نکته) حتما درباره ثبت قرارداد بخوانید.
دارایی های بازاریابی دیجیتال
تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این به سادگی باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. همانطور که گفته شد ، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:
- وبسایت شما
- دارایی های مارک دار (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
- محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی ، دموی محصول و غیره)
- تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره)
- محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات و غیره)
- محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره)
- بررسی ها
- صفحات شبکه های اجتماعی
همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این لیست فقط باعث خراش سطح می شود. بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن روش های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند ، بنابراین این لیست در حال رشد است!
استراتژی های بازاریابی دیجیتال
لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است ، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند:
تبلیغات به ازای هر کلیک
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام “تبلیغات جستجوی پولی” است (که در یک ثانیه از آن استفاده خواهیم کرد). Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام “تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی” است (باز هم ، به زودی وارد این موضوع خواهیم شد).
تبلیغات جستجوی پولی
گوگل ، بینگ و یاهو به شما امکان می دهند تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خود اجرا کنید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که به طور فعال در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
اگر نمی خواهید برای نشان دادن در SERP هزینه بپردازید ، همچنین می توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پست های وبلاگ در سایت خود را به صورت آلی رتبه بندی کنید. لازم نیست برای هر کلیک مستقیم پرداخت کنید ، اما دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.
نکته) حتما درباره اولین بیزینس کوچینگ در گیلان بخوانید.
تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی
بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn ، Pinterest و Snapchat به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها انجام دهید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
مانند سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است. و درست مانند SEO ، بازاریابی ارگانیک تجارت شما در شبکه های اجتماعی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد ، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود ، تبدیل های بیشتری (هدایت ، چت ، تماس ، فروش و غیره) را انجام دهند.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی اصطلاح بازاریابی دیجیتال نسبتاً گسترده دیگری است. این بازاریابی شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتال است. از دارایی های محتوایی (پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک ، هدایت یا فروش استفاده می کند.
تبلیغات بومی
تا به حال به پایین یک مقاله رسیده و لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کرده اید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی قرار می گیرند زیرا از محتوا برای جذب کلیک استفاده می کند (“هرگز اتفاق بعدی را باور نخواهید کرد!”). اغلب ، تشخیص تبلیغات بومی ممکن است کمی دشوار باشد ، زیرا معمولاً با توصیه های محتوای غیرپرداختی مخلوط می شود … اما این نوعی نکته است.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم قوی است. بیشتر بازاریاب های دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه ، برجسته سازی محتوا (اغلب به عنوان بخشی ) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته اساساً پرداخت شخص دیگری (شخص یا تجارت) برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وب سایت وی است.
همانطور که از لیست بالا مشاهده می کنید ، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد ، به همین دلیل بسیاری از مشاغل یا آژانس استخدام می کنند تا تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را مدیریت کند یا هزینه یک تیم بازاریابی داخلی و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را پرداخت می کنند. برای تأمین نیازهای بازاریابی آنها.
نکته) حتما درباره اینستاگرام مارکتینگ بخوانید.
آیا دیجیتال مارکتینگ کار می کند؟
دیجیتال مارکتینگ یک گزینه عالی برای هر شغلی است. در اخلالگر ، ما از بازاریابی دیجیتال برای کمک به رشد انواع مشاغل استفاده کرده ایم – از فروشگاه های مادر و پاپ گرفته تا دانشگاه های معتبر بین المللی و فراتر از آن. این زیبایی تبلیغات آنلاین است. اگر می دانید که می خواهید چه کسی را هدف قرار دهید ، می توانید از بازاریابی دیجیتال برای هدف قرار دادن هر کسی ، در هر مکان استفاده کنید.
با این حال ، گفته شد ، انواع خاصی از مشاغل از انواع خاصی از تبلیغات دیجیتال سود بیشتری خواهند برد. به عنوان یک بررسی اجمالی سریع ، بیایید نگاهی بیندازیم که کدام استراتژی ها برای شرکت های تجارت به مصرف کننده (B2C) و شرکت های تجارت به تجارت (B2B) بیشترین عملکرد را دارند:
شرکت های B2C
به طور کلی ، قیمت های شرکت های B2C بسیار کمتر از همتایان B2B است. از این گذشته ، فروش یک مته 150،000 دلاری (باور کنید آنها وجود دارند) به یک مادر حرام ممکن است کمی سخت باشد. اما یک شلوار بچه گانه 10 دلاری؟ این یک فروش کاملاً ساده است.
خبر خوب این است ، زیرا شرکت های B2C در تلاش برای فروش محصولات یا خدمات فوق العاده گران نیستند ، آنها به تیم های بزرگ فروش یا کانال های پیچیده بازاریابی نیاز ندارند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که محصولات یا خدمات خود را با پیام رسانی مناسب در برابر مخاطبان مناسب قرار دهند و بقیه باید مراقب خود باشند.
ادامه شرکت های B2C
در نتیجه ، هدف اصلی اکثر شرکت های B2C این است که مردم را از طریق کانال بازاریابی خود وارد کنند. به عنوان مثال ، اگر شما بتوانید آن مادر مزخرف را به وب سایت لباس بچه های خود برسانید و یک معامله هیجان انگیز به او پیشنهاد دهید ، احتمال زیادی وجود دارد که او امروز بخرد. قبل از اینکه بتوانید فروش خود را ببندید ، نیازی به ایجاد یک آگاهی از برند یا اعتماد به نفس ندارید.
با در نظر داشتن این موضوع ، شرکت های B2C اغلب نتایج خوبی از کانال های بازاریابی با قیف بالاتر مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات اجتماعی پرداخت می کنند. این کانال ها کار بزرگی را انجام می دهند تا تجارت شما را در مقابل مشتری های بالقوه ای که ممکن است در غیر این صورت وجود شما را بدانند ، نشان دهند.
اکنون ، تکمیل سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند جستجوی پرداخت شده یا سئو همیشه ایده خوبی است ، اما اگر برای شروع مجبورید یک کانال را انتخاب کنید ، تبلیغات اجتماعی پرداخت شده یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی گزینه های بسیار خوبی برای B2C هستند.
نکته) حتما درباره بازاریابی محتوایی این نیست بخوانید.
شرکت های B2B
در مقابل ، جستجوی پولی گزینه بسیار خوبی برای شرکت های B2B است . اکثر شرکت های B2B مخاطبان بسیار خاصی دارند که هدف قرار دادن آنها با استفاده از رسانه های اجتماعی دشوار است. با این حال ، اگر 150 هزار دلار مته بفروشید و کسی به دنبال “تولید کننده قطعه حفاری روغن با الماس” باشد ، می خواهید اولین نتیجه ای باشید که می بیند. بله ، ممکن است شما برای کلیک خود بیشتر از مبلغی که با تبلیغات اجتماعی پرداخت می کنید بپردازید ، اما با برچسب قیمت 150،000 دلار ، این پول به خوبی خرج می شود.
بعلاوه ، چرخه فروش بیشتر شرکتهای B2B بسیار طولانی تر و درگیرتر از شرکتهای B2C است. اگر مته 150،000 دلاری می فروشید ، احتمالاً بیشتر افراد به سایت شما نمی آیند ، با شما تماس می گیرند و می گویند “من یکی می خواهم”. در نتیجه ، استراتژی های طولانی مدت مانند بازاریابی از طریق ایمیل اغلب برای بستن یک معامله ضروری هستند.
مطمئناً ترکیب صحیح تاکتیک های بازاریابی دیجیتال در صنعت از صنعت و تجارت به کسب و کار دیگر متفاوت خواهد بود ، اما صرف مقایسه B2C با B2B به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه استراتژی های مختلف می تواند برای برخی از مشاغل خاص بهتر باشد. هر استراتژی برای هر مشاغل مناسب نیست ، اما با کمی آزمایش و خطا ، شما باید بتوانید سودآورترین رویکرد را برای شرکت خود شناسایی کنید.
چگونه شروع کنم؟
خبر خوب این است که شروع کار با بازاریابی دیجیتال نسبتاً آسان است. بیشتر سیستم عامل های تبلیغات آنلاین ثبت نام و ایجاد اولین کمپین شما را آسان می کنند (به هر حال نحوه کسب درآمد آنها است). در اینجا چند لینک به راهنماهای مبتدی برای چندین استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد:
- تبلیغات جستجوی پولی
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بهینه سازی نرخ تبدیل
- بازاریاب محتوایی
- بازاریابی ایمیلی
هسته اصلی هر کمپین موفق بازاریابی دیجیتال ، یک راهنما نیست. صرف نظر از اینکه از کدام استراتژی استفاده می کنید ، در اینجا 4 س areال وجود دارد که باید قبل از شروع بازاریابی دیجیتال به آنها پاسخ دهید:
1. چقدر باید درست کنید؟
برای اینکه بفهمید چه مبلغی را برای بازاریابی دیجیتال هزینه می کنید ، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. نحوه برخورد شما با بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه آیا هدف نهایی شما ایجاد کلیک ، تبدیل یا هدایت ، فروش ، درآمد یا بازده خاص سرمایه گذاری (ROI) است ، می تواند کاملاً متفاوت باشد.
وقتی کاملاً به آن رسیدید ، هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید بازگشت سرمایه باشد. پس از همه ، اگر هزینه های بازاریابی دیجیتال شما درآمد سودآوری برای تجارت شما ایجاد نمی کند ، چرا در حال بازاریابی آنلاین هستید؟
کلیک و حتی تبدیل عالی است ، اما شرکت شما از طریق کلیک درآمد ندارد (در واقع شما در واقع برای کلیک کلیک می کنید) یا تبدیل. این باعث می شود که پول از فروش .
با این حساب ، اولین چیزی که باید تعیین کنید قبل از اینکه تصمیم بگیرید بودجه بازاریابی دیجیتال شما چقدر باید باشد ، تصمیم گیری در مورد میزان درآمد شماست. وقتی این را دانستید ، می توانید از این اطلاعات برای تعیین میزان هزینه تبلیغات برای رسیدن به آن هدف درآمد استفاده کنید.
2. به چه کسانی بازاریابی می کنید؟
وقتی دانستید که چقدر می خواهید از طریق بازاریابی دیجیتال درآمد کسب کنید ، باید شناسایی کنید که به چه کسانی بازاریابی می کنید. این بسیار مهم است ، زیرا شخصیت های مختلف خریدار به تاکتیک های مختلف بازاریابی نیاز دارند. و حتی مهمتر از آن ، شخصیت های مختلف خریدار به انواع مختلفی از خریداران تبدیل می شوند.
پس حدس بزنید چی؟ اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید ، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنید!
اگر یک تیم فروش دارید ، گفتگو با فروش می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای جمع آوری یک شخصیت خریدار مناسب باشد. به هر حال ، آنها کسانی هستند که بیشتر با مشتریان شما صحبت می کنند ، درست است؟
با این حال ، حتی صحبت با تیم فروش خود و انجام کمی تحقیق کافی نیست تا واقعاً در سطح جزئیاتی که برای تهیه یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر لازم است ، باشید. برای انجام این کار ، باید با تلفن تماس گرفته و با مشتریان واقعی خود تماس بگیرید.
از آنها بپرسید که چگونه شما را پیدا کرده اند ، چرا تغییر دین داده اند و چه چیزی آنها را متقاعد به پرداخت شما کرده است این اطلاعات یک بینش در مورد روند بازاریابی و فروش شما به شما می دهد که می توانید با استفاده از آن هم عملکرد تبلیغات خود را بهبود بخشید و هم بودجه بازاریابی خود را انتخاب کنید.
3. ارزش مشتری شما چیست؟
به طور معمول ، مردم به شخصیت خریدار به عنوان یک روش خوب برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر نگاه می کنند. اشخاص خریدار برای این کار بسیار مناسب هستند ، اما همچنین بخش مهمی از تنظیم یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر هستند.
به عنوان مثال ، تصور کنید که برای یک تجارت SaaS به نام SaaS-A-Frass تبلیغ می کنید که ساختار قیمت گذاری زیر را دارد:
در این شرایط ، شما احتمالاً 3 شخصیت مختلف خریدار را هدف قرار داده اید:
- تجارت کوچک “استیو”
- تجارت میانی “مندی”
- تجارت “ادوارد”
با فرض اینکه استیو ، مندی و ادوارد به ترتیب به طور متوسط 14 ماه ، 4 سال و 9 سال دور بمانند ( متوسط طول عمر برای مشتری SaaS ) و 5 ، 20 و 100 مجوز (به ترتیب دوباره) خریداری کنند ، در اینجا ارزش طول عمر برای هر یک از این افراد ([مجوزها / ماه] x [# پروانه ها] x [طول عمر معمول مشتری در ماه ها]):
ارزش طول عمر
- استیو: 1750 دلار
- مندی: 72000 دلار
- ادوارد: 1،590،000،000 دلار
این اعداد واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسند ، اما همه این پول سود نیست.
یک شرکت SaaS عادی حدود 22٪ برای جبران ، 9٪ به فروش می پردازد و 40٪ سربار دارد و حدود 29٪ از ارزش عمر هر مشتری را برای بازی در اختیار آنها قرار می دهد.
حداکثر هزینه تحصیل
- استیو: 507.50 دلار
- مندی: 20،880 دلار
- ادوارد: 461،100 دلار
اگر SaaS-A-Frass بتواند هزینه خرید خود را زیر این آستانه نگه دارد ، می توانند درآمد کسب کنند. ببینید چرا شخصیت های خریدار برای بودجه بندی بسیار مهم هستند؟ این ترکیب بودجه فیس بوک آنها را دیکته خواهد کرد
بنابراین ، اگر SaaS-A-Frass تمایل به خرج 0.18 دلار برای بازاریابی برای تولید 1.00 دلار ارزش مادام العمر (با 11 درصد حاشیه سود کل) داشته باشد ، SaaS-A-Frass می تواند هزینه های زیر را برای هر شخص خریدار پرداخت کند:
هزینه خرید مشتری
- استیو: 315 دلار
- مندی: 12960 دلار
- ادوارد: 286200 دلار
اگر SaaS-A-Frass نتواند از یک خریدار خاص در یک قیمت پایین تر از این آستانه به مشتریان پرداخت کند ، آنها احتمالاً نباید برای آن شخص خریدار بازاریابی کنند.
با این حال ، اگر تلاش های بازاریابی دیجیتال SaaS-A-Frass در حال حاضر خریداران از هر شخص را در این CAC (یا حتی CAC زیر این آستانه ها) تولید می کند ، SaaS-A-Frass می تواند با استفاده از این اطلاعات بودجه بازاریابی خود را محاسبه کند.
4- برای رسیدن به اهداف خود چقدر باید هزینه کنید؟
در این مرحله ، همه چیز بسیار ساده است. کافیست CAC ، میانگین سفارش سفارش و تعداد خرید متوسط خود را بگیرید (اگر مدل اشتراک دارید ، می توانید از متوسط طول عمر هر شخص خریدار در اینجا استفاده کنید) و آنها را به این ماشین حساب متصل کنید!
طبق مثال ما ، یک استیو جدید به طور متوسط برای 14 ماه 125 دلار در ماه می پردازد ، مندی جدید به طور متوسط برای 48 ماه 1500 دلار در ماه و یک ادوارد جدید برای 108 ماه در هر ماه 15000 دلار می پردازد.
همه اینها را با ماشین حساب وصل کنید ، SaaS-A-Frass برای دستیابی به اهداف درآمد مادام العمر خود باید 348،300 دلار در ماه هزینه کند.
دیدن؟ من به شما گفتم این قسمت آسان است! به عنوان مثال ، اگر CAC 75 دلار نیاز دارید ، اما متوسط هزینه هر کلیک شما بر روی AdWords 25 دلار است ، ممکن است AdWords کانال بازاریابی دیجیتال مناسب شما نباشد.
این ماشین حساب فقط به اندازه اطلاعاتی که می توانید به آن بدهید دقیق است. اما ، این بسیار بهتر از این است که ماهانه خود را به صورت تصادفی انتخاب کنید و امیدوار باشید که بازاریابی دیجیتال نتایج مورد نیاز شما را تولید کند.
بازاریابی دیجیتال در موبایل چه تفاوتی دارد؟
همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، بازاریابی دیجیتال در تلفن همراه با بازاریابی دیجیتال روی دسک تاپ بسیار متفاوت است. این روزها ، این تفاوت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تلفن های هوشمند اکنون وسیله اصلی افرادی هستند که برای تعامل با اینترنت استفاده می کنند.
با 60٪ فعالیت اینترنت در دستگاه های تلفن همراه ، تغییر از دسک تاپ به تلفن همراه تأثیر بسزایی در بازاریابی دیجیتال داشته است.
سال گذشته ، Google Ads از شر تبلیغات نوار کناری در صفحات نتایج خود خلاص شد تا یک تجربه ثابت بین تلفن همراه و دسک تاپ ایجاد کند. Facebook Ads هنوز تبلیغات نوار کناری را روی دسک تاپ نشان می دهد ، اما فقط تبلیغات جریان در تلفن همراه را نشان می دهد . پست های کوتاهتر وبلاگ عملکرد بهتری نسبت به پست های طولانی وبلاگ در موبایل دارند … و لیست تفاوت ها همچنان ادامه دارد.
ادامه بازاریابی دیجیتال در موبایل چه تفاوتی دارد؟
صادقانه بگویم ، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز ، ایده خوبی است که تصور کنید مردم با بازاریابی شما در تلفن همراه روبرو می شوند و سپس در صورت لزوم استراتژی شما را برای دسک تاپ تطبیق می دهند.
علاوه بر بهینه سازی تبلیغات برای تلفن همراه ، مهم است که به سایت و تجربه صفحه فرود خود نیز فکر کنید. مطمئناً ، وب سایت شما ممکن است از نظر دسک تاپ زیبا به نظر برسد. اما اگر پیمایش در تلفن همراه غیرممکن باشد ، در نهایت درصد قابل توجهی از ترافیک وب خود را بیگانه خواهید کرد.
حداقل ، شما باید یک وب سایت دارای پاسخگویی به تلفن همراه داشته باشید. اما در حالت ایده آل ، تجربه تلفن همراه شما باید به طور خاص برای تسهیل یک تجربه بی دردسر. تلفن همراه (نه فقط یک نسخه متناسب با تجربه دسک تاپ شما) طراحی شود.
خواه بیشتر تبلیغ کنندگان بدانند یا نه ، بازاریابی دیجیتال در درجه اول یک تجربه موبایل است. خبر خوب این است که ، اگر نسبتاً در زمینه بازاریابی دیجیتال تازه کار هستید ، دیگر نگران اختراع دوباره چرخ نیستید. شما می توانید با ارائه تبلیغات جذاب موبایل شروع کنید و سپس در صورت لزوم برای دسک تاپ سازگار شوید.
نتیجه
دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آینده است. اتفاقاً اگر این مقاله شما را متقاعد کرده است که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید (یا باید بازی دیجیتال مارکتینگ خود را ارتقا دهید). اما می خواهید در شناسایی روش صحیح به شما کمک کند ، در اینجا یا نظرات به ما اطلاع دهید ! ما دوست داریم با بازاریابی دیجیتال به رشد مشاغل کمک کنیم.