مقدمه
آیا می خواهید دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید؟ خوب است. قبل از اینکه به دیجیتال مارکتینگ چیست و حتی تاکتیک های پیشرفته بپردازیم ، بیایید ابتدا به بررسی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. شرکت آرام نگارین کاسپین با شما در این راه همراه خواهد بود.
فهرست مطالب:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ نوعی فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی، سئو ،ایمیل و برنامه های تلفن همراه است. اصولاً دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود.
این کار به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود و در واقع هر دو نوع برای یک استراتژی کاملاً دیجیتال مارکتینگ مهم هستند.
چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟
بیلبوردها را به خاطر دارید؟ انجام میدهم. به عنوان یک کودک جوان در ایران، تجربیات من از صندلی عقب اتومبیل ما بیشتر بین “مادرم کی هستیم؟” و “اوه ، نگاه کن ، رستوران ، می توانیم برویم؟” هر زمان که یکی از آن بیلبوردهای 10متری در کنار جاده ظاهر می شد.
در بزرگسالی والدین من ، پاسخ هر دوی آنها ، اکثر اوقات ، یکسان خواهد بود: “هنوز نه”.
بعضی اوقات ، مارک های بزرگ حتی یک جنگ بیلبورد را شروع می کنند، مانند این جنگ بین آئودی و BMW ، که خنده های زیادی را به همراه داشت:
در سال 1395 ، یک تن از مشتریان من صدها میلیون برای تبلیغات بیلبورد هزینه کرد. متأسفانه یا خوشبختانه ، تبلیغات بیلبورد عمدتا مرده است.
ادامه چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟
فقط به این روش فکر کنید: گوگل و فیس بوک درآمد بیشتری نسبت به هر شرکت رسانه ای سنتی دارند زیرا کنترل کره چشم بیشتری دارند. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ مهم است. این جاست که جالب توجه است. دلیل مرگ تابلوهای تبلیغاتی ، مانند تابلوهای بالا ، این است که آینده رانندگی به این شکل خواهد بود:
اگرچه اتومبیل های بدون راننده از قبل وجود دارند ، اما رانندگان هنوز باید توجه کنند. در آینده ، با پیشرفت این فناوری ، حتی یک مسافر وقت خود را به تماشای جاده نمی گذراند.
به من لطف کن ، دفعه بعد که رانندگی کردی و به دوست خود سوار شدی ، نگاهی به صندلی مسافر بینداز.
فقط برای یک ثانیه
هم اکنون نیز احتمال اینکه آنها به تلفن خود نگاه کنند وجود دارد.
اگر کسی دیگر به جاده نگاه نمی کند، چه کسی قرار است آن تبلیغات را ببیند؟
چه بیشتر: سهم افرادی که زمان بیشتری را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی سپری می کنند، همچنان در حال افزایش است. در حالی که تبلیغات چاپی همچنان رو به کاهش است .
این بدان معناست که شما قبل از اینکه بتوانید چاپخانه مدرسه قدیمی خود را خاموش کرده و مغازه خود را تعطیل کنید. وقت زیادی برای درک این موارد دیجیتال مارکتینگ ندارید.
خلاصه دیجیتال مارکتینگ آنلاین
دو رکن اصلی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین است . همانطور که گفته شد ، از آنجا که من در یک راهنمای جداگانه در مورد بازاریابی آنلاین صحبت خواهم کرد ، فقط به منظور کامل بودن ، موارد مختلف بازاریابی آنلاین را در اینجا ذکر می کنم.
7 دسته بزرگ بازاریابی آنلاین عبارتند از:
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی موتور جستجو (SEM)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
- تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
- بازاریابی وابسته
- بازاریابی ایمیلی
راهنمای مبتدیان برای بازاریابی آنلاین ، در Quick Sprout ، مکانی عالی برای شروع کار است.