بازاریابی

افزایش درآمد کلینیک دندان پزشکی

افزایش درآمد کلینیک دندان پزشکی

فهرست مطالب

روزگاری متفاوتی رقم می خورد. کسب و کار ها به روز می شوند و رقابت برای همه سخت تر از گذشته خواهد بود. زمان های نه چندان دور داشتن مدرک تحصیلی برابر با درآمد و کار بود، تغییرات رقم خورد به گونه ای که حتما می بایست یک پزشک حاذق می بودید تا موفق می شدید. اکنون حتی اگر یک پزشک متخصص و با سابقه در کار خود باشید کافی نیست! البته تخصص و مهارت جز مهم ترین مولفه های پیشرفت و ترقی در هر کاری است. ولی باید به یاد داشته باشید که این یک شرط لازم است نه شرط کافی.

به عنوان یک دندان پزشک باید دنیای جدید بازاریابی را بشناسید و خود را متناسب با آن سازگار کنید. شما تا موفقیت فاصله دارید و علت آن عدم اطلاع کافی از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دندان پزشکی است. در این مقاله 14 از بهترین روش های جذب بیمار به داندان پزشکی شرح داده شده است. به شما نوید می دهیم که با مطالعه این مقاله می توانید به ایده های پول سازی کلینیک دندان پزشکی  برسید و با اجرای کردن آنها اثرات مثبت آن را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

مطلب پیش رو “افزایش درآمد کلینیک دندان پزشکی” یکی از جامع ترین و به روزترین راهکار های افزایش درآمد کلینیک های دندان پزشکی است که توسط بهترین مشاوران کسب و کار، برای پزشکان عزیز فراهم شده است. امیدواریم این مطلب از ایده های ناب دندان پزشکی مورد رضایت جامع محترم پزشکی واقع شود.

جذب مشتری دندان پزشکی

قطعا یکی از مهم ترین دلایل افزایش درآمد جذب مشتریان جدید در هر کسب و کاری است. جذب مشتریان جدید می تواند کلینیک تان را به یکی از موفق ترین کلینیک های دندان پزشکی منطقه تبدیل کنید. ضمن تاکید برای بهره گیری از استراتژی های بازاریابی برای جذب مشتری دندان پزشکی، تبدیل کردن مشتریان فعلی یا مراجعه کنندگانی که تا به امروز از خدمات کلینیک دندان پزشکی شما استفاده کرده اند به مشتریان وفادار نکته بسیار مهمی است که اکثرا در استراتژی بازاریابی دندان پزشکی در نظر گرفته نمی شود.

همه به دنبال مشتریان جدید هستند؟ بسیار عالی است. اما مشتریان قبلی تان چه آنهایی که قبلا به شما اعتماد کرده اند و دندان های با ارزش خود را به شما سپرده اند. باید انگیزه لازم برای مراجعه مجدد آنها فراهم کنید. در ادامه مطلب ایده های مهمی درج شده است تا هم مشتریان قبلی تان را تبدیل به مشتریان دایمی (مشتریان وفادار) کند، و صد البته که مشتریان جدید زیادی به سوی کلینیک شما سرازیر کند.

1. کلینیک دندان پزشکی خود را در گوگل ثبت کنید.

کلینیک دندان پزشکی خود را در گوگل ثبت کنیدثبت کلینیک دندان پزشکی در گوگل را هیچ وقت به تاخیر نیندازید. یکی از موثرترین روش هایی است که می تواند مراجعه کنندگان هدف زیادی را به سوی کلینیک شما هدایت کند. بسیاری از مردم برای یافتن بهترین و نزدیک ترین کلینیک دندان پزشکی در گوگل جستجو می کنند، گوگل با توجه به لوکیشن یا موقعیت مکانی کاربران نزدیک ترین کلینیک های ثبت شده در گوگل مپ را به آنها پیشنهاد می دهد. که شامل آدرس دقیق با امکان مسیر یابی و همچنین اطلاعات مربوط به شماره تماس، ساعات کاری کلینیک و تصاویر مربوط به کلینیک دندان پزشکی است.

اگر این مورد را انجام داده اید به شما تبریک می گویم، اما دقت کنید یک بار دیگر به صفحه کسب و کارتان در گوگل مپ سر بزنید و اطلاعات آن را بروز کنید و نظرات ثبت شده را مطالعه کنید. بهترین تصاویر ممکن با تعداد مناسب از کلینیک تان در این قسمت درج کنید. تاکید می کنم که تصاویر بسیار نقش مهمی در تبدیل کاربر به مراجعه کننده ایفا می کنند.

همچنین از مشتریان تان می توانید درخواست کنید که بعد از دریافت خدمات دندان پزشکی، نظرات خود را ثبت کنند. واقعا از آنها بخواهید که این کار را انجام دهند. فوت کوزه گری دیگری که می توانید از آن بهره بگیرد از پرسنل کلینیک خود بخواهید تا در این صفحه نظرات مثبتی درج کنند. لازم نیست امتیاز همه 5 ستاره باشد!

قطعا لازم به ذکر نیست که پزشکان باهوش حتما آدرس کلینیک خود را در مسیریاب بلد و نشان نیز ثبت خواهند کرد.

بیشتر بدانید: سئو محلی چیست؟

2. راه اندازی پیج کلینک دندان پزشکی در اینستاگرام

راه اندازی پیج کلینک دندان پزشکی در اینستاگرامفعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین مواردی است که حتما در استراتژی بازاریابی دندان پزشکی خود در نظر بگیرید. شاید شما هم جزء آن پزشکانی باشید که پیج خود را راه اندازی کرده اند، اما ت.وجه کنید! فعالیت در اینستاگرام صرفا در حد راه اندازی یک پیج و درج اطلاعات تماس و تعدادی پست محدود نیست. شما باید برای صفحه اینستاگرامی خود وقت و انرژی کافی را صرف کنید، می توانید از یک پشتیبان کاربلد استفاده کنید که پست و استوری های پیج تان را مدیریت کند.

تولید محتوا در اینستاگرام را جز برنامه روزانه خود قرار دهید. به آنهایی که در خانه های خود نشسته اند نشان دهید که در کلینیک دندان پزشکی شما چه می گذرد. لبخند زیبایی مراجعه کنندگان تان را بعد از دریافت خدمات دندان پزشکی از کلینیک شما به همه نشان دهید. نمونه کارهای شما بهترین دلیل برای نشان دادن کیفیت کار شما هستند. در پیج خود حتما نمونه هایی از خدمات دندان پزشکی را به صورت قبل و بعد از دریافت خدمات نشان دهید.

3. یک جلسه مشاوره آنلاین برگزار کنید

بگزارید همه شما را علاوه بر یک پزشک حاذق یک مشاوره حرفه ای  و دلسوز بشناسند. اگر می خواهید در حرفه خود شماره یک شوید، مشاوره را بسیار جدی بگیرید. مشاوره شما صرفا برای افرادی که به کلینیک دندان پزشکی شما مراجعه می کنند نیست. بلکه هدف آن است که از بسترهای آنلاینی که در اختیار دارید مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت اقدام به انتشار مطالب مفید و کمک کننده نمایید. تا تعداد بیشتری از مردم به این اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشند.

در اینجا هدف صرفا تبلیغ خدمات شما نیست واقعا می خواهیم با پاسخ دادن به پرسش ها پرتکرار مراجعه کنندگان آنها را راهنمایی کنیم که بهترین و ارزنده ترین خدمات را انتخاب کنند. به آنها توضیح دهید که خدمات شما شامل چه مواردی است، رنج قیمت خدمات خود را مشخص کنید و به آنها توضیح دهید که چرا هزینه برخی از خدمات بالا است. در مورد موارد اولیه و تفاوت در کیفیت و تاثیر در قیمت نهایی خدمات دندان پزشکی توضیح دهید.

در مورد بیمه و مراکز طرف قرار داد خود توضیح دهید، این اطلاعات باید به راحتی در دسترس مخاطبان تان قرار گیرد. همچینی به آنها اجازه دهید در یک جلسه تعاملی پرسش های خود را مطرح کنند، و سعی کنید در جلسه آنلاین خود به آنها پاسخ دهید.

از جامع محترم پزشکی پنهان نیست که همه ما نیاز به مشاوره داریم، همان طور که شما در حال مطالعه این مطلب هستید.

4. وب سایتی برای کلینیک دندان پزشکی خود دارید؟

وب سایت می تواند برند شما و جایگاه کلینک را در مقایسه با سایر رقبای کاری متمایز کند. پس هرچه زودتر وب سایت خود را راه اندازی کنید و خدمات خود را به طور کامل و جامع در آن شرح دهید. بیماران نیاز به اطلاعاتی دارند تا تصمیم بگیرند که آیا باید دندان های با ارزش خود را به دست شما بسپارند یا خیر با راه اندازی وب سایت به آنها کمک کنید تا خدمات ارزشمندتان را بهتر بشناسند و راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

با راه اندازی وب سایت دندان پزشکی می توانید از نسبت به نوبت دهی آنلاین مراجعه کنندگان نیز اقدام کنید که هر ساعت از شبانه روز حتی زمانی که کلینیک شما بسته است نوبیت خود را ثبت کنند و به راحتی پرداخت خود را انجام دهند.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو گر یا SEO  یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی است که باید وب سایت خود را راه اندازی کنید. امروزه بسیاری از مردم سوالات خود را از گوگل می پرسند حال سوال اینجاست چرا شما جز وب سایت های نباشید که در لیست اول نتایج گوگل قرار داشته باشید و به سوالات آنها پاسخ دهید و خدمات خود را به آنها معرفی کنید؟ قطعا می توانید جایگاه خود را به عنوان یک پزشک و کلینک معتبر دندان پزشکی با این روش تثبیت کنید و ترافیک ارگانیکی از گوگل دریافت کنید.

بیشتر بدانید: روش های کسب درآمد از وب سایت

5. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری شامل همه اقداماتی است که برای ترغیب و استفاده حداکثری مشتریان از خدمات و محصولات یک کسب و کار به کار گرفته می شود. هدف این است که مشتریانی که از خدمات ما استفاده کرده اند را ترغیب کنیم تا مجددا از خدمات ما استفاده کنند. و به نوعی با به کار گیری مدیریت ارتباط با مشتری برند خود را در ذهن مشتری تثبیت می کنیم.

می توانید در بخش های مختلف وب سایت خود اطلاعات مربوط به شماره تماس، تاریخ تولد و محل زندگی را از کاربران دریافت کنید و با استفاده از این اطلاعات و ارسال پیامک، ایمیل به مراجعه کنندگان قبلی خود با درنظر گرفتن طرح تخفیفی آنها را مجاب کنید که مجددا از خدمات شما استفاده کنند.

برای مثال با مراجعه بیماری شما از وضعیت دهان و دندان وی آگاهی پیدا می کنید می دانید که وی 4 دندان نیاز به ترمیم دارد، ولی اکنون برای درمان 2 دندان اقدام کرده است، طی ماه های آتی می توانید با یادآوری و پیشنهاد طرح تخفیفی چند درصدی و یا پیشنهاد طرح اقساطی به وی او را مجاب کنید که نسبت به درمان دندان های دیگر خود نیز اقدام کند. همچنین به وی یادآوری کنید که اقدام زود هنگام وی چقدر می تواند از هزینه های بیشتر که به علت عدم مراجعه به موقع ایجاد می شود جلوگیری کند.

بیشتر بدانید: چگونه CRM فروش را افزایش می دهد؟

6. پرداخت اقساطی را قبول کنید.

هزینه های مربوط به دهان و دندان یکی از پرهزینه ترین خدمات درمانی در کشور به شمار می آید با توجه به عدم پوشش اکثر بیمه های درمانی از این نوع خدمات در نظر گرفتن پرداخت اقساطی می تواند تعداد مراجعه کنندگان را چندین برابر افزایش دهد. قرار داد مناسبی  تنظیم کنید. برای این کار می توانید از وکیل حاذق کمک بگیرید. برای مراجعه کنندگان تان این امکان را فراهم کنید که بتوانند به صورت اقساط پرداخت کنند. درک متقابل با توجه به شرایط اقتصادی امروزه برای هر کسب وکار تبدیل به یک رکن اساسی برای پیشرفت شده است.

همچنین طرح های مختلفی برای پیشنهاد به مشتریان خود ارایه دهید. شما به عنوان یک پزشک باید بتوانید برای اقشاری از جامعه که سطح مالی بالایی ندارند نیز خدماتی داشته باشید با بهره گیری از دانش تان به این بیندیشید که چگونه می تواند برخی از خدمات تان را در قیمت پایین تری نیز ارائه دهید. در انتخاب مواد اولیه و روش های درمان خود تجدید نظر کنید، آیا راهی هست تا خدمات خود را با قیمت پایین تری نیز ارائه دهید. توجه کنید که منظور این نیست که قیمت های خود را کاهش دهید. برای یک خدمت خود رنج قیمتی در نظر بگیرید.

البته این حق بیمار است که بداند علت ارزان تر بودن این خدمات تفاوت در مواد اولیه و نوع درمان است و علت گران تر بودن روش های دیگر را برای وی شرح دهید.

توجه: به هیچ عنوان از موارد بی کیفیت و غییر استاندارد برای  کاهش هزینه های درمان استفاده نکنید بلکه این هنر و مهارت شما به عنوان یک پزشک است که به بدانید چگونه می توان با استفاده از موارد استاندارد و روش های درمان بتوان ارزنده ترین خدمات درمانی را پیشنهاد داد.

7. بهبود ارتباط با مشتری

پرسنل خود را توجی کنید که با مراجعه کنندگان به طور صحیح و در چهارچوب ادب و متانت برخورد کنند. به مراجعه کنندگان خود لبخند بزنید و قبل از ارایه لیست خدمات و  یادآوری قیمت ها نیاز آنها را به خوبی شناسایی کرده و به آنها مشاوره دهید.

برخورد مناسب با مراجعه کنندگان موردی است که همیشه به یاد آن ها خواهد ماند. آنها به خانه ها و محل کارشان برخواهند گشت و از شما و تیم شما به نیکی یاد خواهند کرد. آنها خواهند گفت که علاوه بر خدمات درمانی حرفه ای که از شما دریافت کرده اند چقدر خوش برخورد بوده اید، به آنها مشاوره صحیحی داده اید و بهترین پیشنهادات را  مطرح کرده اید. تبلیغات ویروسی جیب های تان را پر از پول خواهد کرد.

بیشتر بدانید: چگونه با مشتری صحبت کنید؟

8. مصاحبه کنید

مجله های مربوط به حوزه درمان به خصوص مجلات تخصصی را دنبال کنید. سعی کنید با ارتباط با مجلات مطالب تخصصی در آنها منتشر کنید و یا یک جلسه مصاحبه ای ترتیب بدهید. بگزارید که شما را به خوبی بشناسند و با ارائه جدید ترین اطلاعات به مخاطبان همواره به آنها کمک کنید. این یک مشاوره رایگان و بدون چشم داشت است که می خواهیم به تعداد زیادی از افراد کمک کنیم تا مشکل و بیماری های مربوط به دهان و دندان خود را به خوبی بشناسند و بهترین و مناسب ترین روش برای درمان آن را بدانند.

یک مصاحبه برای مادران در نظر بگیرید و به آنها یادبدهید که چگونه به فرزندان خود بیاموزند که باید به دندان های خود احترام بگزارند. به آنها یاد بدهید که چگونه مسواک زدن را در کودکان خود تبدیل به عادت کنند.

9. ارائه خدمات به گروهی خاص

یکی از ایده های که می تواند در ارتقا و توسعه کسب و کار مربوط به کلینک دندان پزشکی بسیار موثر باشد ارائه خدمات به گروهی خاصی از مراجعه کنندگان است. این اصطلاع در دیجیتال مارکتینگ تحت عنوان نیچ مارکتینگ مطرح می شود. برای مثال می توانید طرحی را برنامه ریزی کنید که خدمات دندان پزشکی را برای دانش آموزان ارائه میدهد. می توانید این پیشنهاد را در مدارس و با مدیران محترم مدرسه ارائه دهید و با در نظر گرفتن طرح تخفیفی آنها را مجاب کنید تا از خدمات درمانی شما استفاده کنند.

برای گروه خاص دیگر طرح های مشابه ای را برنامه ریزی کنید. برای مثال می توانند آن گروه خاص فرهنگیان محترم باشند، شما ممکن است با بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار داد داشته باشید. لذا با در نظر گرفتن طرحی می توانید در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود اطلاع رسانی کرده و پیشنهادات ارائه دهید که موجب مراجعه افراد جدید به کلینک شما شود.

این جمله کلیدی را به یاد داشته باشید، مشتریان برای پیشنهادات تان پول می پردازند نه خدمات یا محصولات تان. پس در ارائه پیشنهادات دست و دلباز باشید.

10. تبلیغات آفلاین

همه ما درسطح شهر بنرهای تبلیغاتی خلاقانه ای دیده ایم. چرا کلینیک دندان پزشکی شما جلوی چشم همگان نباشد؟ یکی دیگر از فواید این روش دسترسی به مشتریان هدف است. افرادی که بنرهای تبلیغاتی شما را مشاهده می کنند درهمان شهر و یا در فاصله نزدیکی از کلینک دندان پزشکی شما زندگی می کنند، پس دسترسی سریع تری برای مراجعه به کلینیک شما دارند و این خود می تواند تاثیر مستقیمی بر روی تعداد مراجعه کنندگان شما داشته باشد.

بیزینس کارت مناسبی تهیه کنید و آن را در اختیار مراجه کنندگان قرار بدید، اطلاعات دقیق تماس، آدرس شبکه های اجتماعی و لینک وب سایت شما باید در بیزینس کارت شما به خوبی درج شده باشد در انتخاب کیفیت بیزینس کارت خود دقت کنید که نشان دهنده قدرت برند شما است و قرار است جای شما نشان دهنده شخصیت برندتان باشد.

بیشتر بدانید: تبلیغات آفلاین چیست؟

11. دکوراسیون داخلی کلینیک خود را بهبود ببخشید

این شاید جز اولین موردی باشد از لحاظ تقدم در اقدام که باید برای آن اقدام کنید. تصاویری که از کلینیک شما منتشر می شود، چه در وب سایت، شبکه های اجتماعی  و صفحه کسب و کار در گوگل نقش بسیار تعیین کننده ای را برای جذب مشتریان جدید و اعتماد آنها ایفا می کنند. آنها در ابتدا به نام پزشک معالج دقت نمی کنند بلکه ابتدا به دکوراسیون کلینیک شما دقت می کنند. با این جمله مقابله نکنید صرفا کسب و کارتان را با آن تطبیق دهید. دکترین عزیز حتما برای کلینک خود کاری بکنید. چه گلی در کاینیک خود استفاده می کنید، کلینیک شما آکواریوم دارد؟ نورپردازی به چه صورتی است؟

از بیان این جمله متاسفم ولی مردم در همه جای جهان عقل شان به چشم شان است. آیا مطمئن هستید که این مورد را لحاظ کرده اید؟!

12. از رقبا ایده بگیرید

رقبای کاری تان را بررسی کنید. ببینید آنها از چه روش هایی برای بازاریابی استفاده می کنند. قیمت های خدماتی که ارائه می دهند به چه صورتی است؟ انها از چه روش های درمانی استفاده می کنند آیا موجب کاهش هزینه های درمان شده است؟ موارد اولیه خود را از کجا تهیه می کنند؟ ارزان تر از شما یا گران تر از شما؟ مکان کلینیک آنها کجاست؟ آیا احساس می کنید جابجایی مکان می تواند روی درآمد شما تاثیر مستقیمی داشته باشد؟ البته مطمئن هستم، اگر تا این جای مقاله را مطاله کرده باشید، بعد از به کارگیری این ایده‌های ارزشمند و پول ساز این شما هستید که سایر رقبا از شما ایده برداری خواهند کرد.

بیشتر بدانید: چگونه رقبا را تحلیل کنیم؟

13. از مراجعه کنندگان بازخورد بگیرید

آخرین ولی نه کم اهمیت ترین ایده برای افزایش فروش کلینیک های دندان پزشکی در ایران، نظر و رای مراجعه کنندگان در پیشرفت کسب و کارتان بسیار بسیار حائز اهمیت است. این جمله از انیشتین را به خاطر بسپارید، ذهنی که خود مشکلی را به وجود آورده نمی تواند آن را حل کند. به انتقادات و پیشنهادات افرادی که از خدمات تان استفاده می کنند، با دقت بیشتری گوش دهید و به سادگی از کنارشان نگذرید. شاید کلید موفقیت و فروش در صحبت های ساده یک مراجعه کننده به کلینیک تان  باشد نه در این مقاله 3000 کلمه ای در مورد افزایش فروش کلینیک های دندان پزشکی.

14.نیاز به مشاوره حرفه‌ای دارید؟

ما شرکت مشاوره ای آرام نگارین کاسپین خوش حال می شویم، صدای گرم پزشکان عزیز را بشنویم، و خوش حال تر از آن که به آنها کمک کنیم تا به حق خود و آنچه لایق آن هستند برسند. آدرس ما گیلان رشت است، به شدت خوش حال می شویم اگر افتخار صحبت رو در رو نصیب ما شود. با ما در تماس باشید.

همچنین برای پزشکان همشهری در شهر رشت و استان گیلان طرح های مشاوره‌ای ویژه و تخفیفی داریم که این عزیزان می توانند بهره مند شوند. تماس بگیرید تا از جزئیات بیشتر مطلع شوید.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *