کسب و کار

روش حرفه ای افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌تان

توسعه کسب و کار

مقدمه

افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌تان را از شرکت آرام نگارین کاسپین بخواهید. بزرگترین دارایی هر کسب ‌و کاری مشتریان هستند. یک فروشنده باهوش می‌داند که با وجود مشتریان است که درآمد او می‌تواند جریان داشته باشد. پس صادقانه در پی یافتن مسائل و نیاز مشتریان و راه حل آنهاست و از طریق آنها تلاش میکند تا بتواند مشتری را هرچه آسان‌تر، سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر به خواسته‌های خود برساند و رضایت ایشان را جلب کند.

فهرست مطالب

هفت روش حرفه ای برای افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌‌تان

سوال)

  • شما چه کارهایی برای جلب رضایت مشتری و توسعه کسب و کار‌‌ خود انجام داده اید؟
  • آیا راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید و هنوز موفق نشده اید؟
  • آیا روزها را بدون اینکه مشتری داشته باشید را بیهوده گذرانده اید؟
  • آیا مشتری خدمات شما را دیده و دوست دارد آن را بخرد اما نمی‌خرد؟
  • چرا مشتری‌ها به شما مراجعه نمی‌کنند با این‌که به کالا یا خدمات شما نیاز دارند؟
  • چه بهبودی در محصولات خود می‌توانید ایجاد کنید تا جذاب‌تر شوند و راحت‌تر فروش بروند؟
  • چگونه می‌توانید به کمک استفاده از راهکارهای بازاریابی، فروش خود را تغییر بدهید و به فروش بیشتری برسید؟
  • چه محصولات و خدمات جدیدی را می‌توانید برای فروش عرضه کنید؟

توسعه کسب و کارها

اولین و مهم‌ترین راه جهت افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌، راهی که برای رسیدن به این منظور است این است که بر مشتریان خود بیفزایید.

هزینه‌های جلب مشتری و توسعه کسب و کار‌‌ می‌تواند بسیار سنگین باشد.
وقتی مشتری بخصوصی را جلب می‌کنید، دنبال راه هایی بگردید که او از شما بیشتر خرید کند.
علاوه بر افزایش فروش، این فروش سودمندی بیشتری هم نصیب شما می‌کند.

علاوه بر تعداد دفعاتی که یک مشتری از شما خرید می‌کند، می‌توانید به آنها کالاهای جدید هم بفروشید. افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌ ناشی از مشتری های همیشگی روش دیگری برای رسیدن به فروش بیشتر است.

از خود بپرسید این مشتری فعلی من چه کالا یا کدام خدمات دیگر را می‌تواند از من خریداری کند؟
راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری، این است که بر میزان خرید او بیفزایید.

افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌

افزایش فروش چگونه امکان پذیر است؟

در این مطلب ما به شما هفت روش حرفه ای برای افزایش فروش برای توسعه کسب و کار‌‌تان را ارائه خواهیم داد تا بتوانید مشتریان را به سمت خود بکشید و از میزان درآمد خود رضایت داشته باشید.  همچنین مشتریان همیشگی خود را از دست ندهید.

۱- قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید

شاید ساده‌ترین راه توسعه کسب و کار‌‌، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که شما ارائه می دهید. اما چگونه می‌توانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟

جواب این است که باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود.

کاری کنید که میان کالا‌ها و خدمات شما و آنچه دیگران ارائه می دهند تفاوت‌هایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای مثال می توانید کیفیت کالاهای خود را افزایش دهید و یا حداقل برخورد بهتری با مشتری داشته باشید.

باید همواره به این سوال جواب دهید: اگر قیمت من بالاتر است، چرا مشتری باید از من خرید کند؟ اگر پاسخ این سوال را پیدا کردید، مزیت رقابتی خلق کردید.

۲- سود خود را افزایش دهید

سودمندی هر یک از مشتریان خود را بررسی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که هر مشتری به اندازه متفاوتی از بقیه به شما سود می‌رساند. میزان خرید مشتریان با هم تفاوت می‌کند.

در ضمن، سوددهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید.
اگر بیش از یک محصول را در بازار ارائه می دهید متوجه می‌شوید که بعضی از آنها در مقایسه با دیگران سود بیشتری برای شما می‌کنند. اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را برای شما دارند توجه کنید و روی آنها متمرکز شوید بر میزان سود خود می ا‌فزایید.

بنابراین کالاهایی که سود بیشتری تولید می کنند را شناسایی کنید و تمرکز بیشتری بر روی آنها داشته باشید تا کالاهایی که سود کمتر اما زحمت بیشتری می طلبند تا بدست مشتری برسند.

حتما درباره توسعه کسب و کار در گیلان بخوانید.

۳- هزینه‌های فروش را کاهش دهید

برای رسیدن به موفقیت بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی باید سوالاتی را از خود بپرسید.

  • آیا مشتریان خود را می‌شناسید؟
  • آیا می‌دانید چگونه می‌توانید آنها را با هزینه‌های کمتری جلب خود کنید؟
  • آیا هزینه‌های اضافی که میکنید ضروری است؟

سوالاتی را در مورد تمام هزینه هایی که می کنید از خود بپرسید و راه حل هایی برای کمتر شدن هزینه ها ارائه دهید. هرچقدر بهتر مشتری و کسب و کاری که وارد آن شده اید را بشناسید، به همان میزان خلاقیت، نوآوری و توسعه کسب و کار‌‌‌تان رونق می گیرد.

۴- به مشتری خود راه حل ارائه دهید

اگر واقعاً قصد فروش و توسعه کسب و کار‌‌ خود را دارید مانند یک حرفه ای عمل کنید اطلاعات رایگان بدهید. با اینکار آگاهی مشتری را بالا برده و به شما اعتماد می کند و همچنین با اینکار خود را فردی با اطلاعات بالا معرفی کرده اید.

اکثر مشتریان به دنبال محصول نیستند، بلکه به دنبال کسی هستند که بتوانند به او اعتماد کنند و مشکل شان را برطرف کنند. پس قبل از لیست کردن ویژگی های محصول، اعتماد مشتری را جلب کنید.

۵- جواب سربالا ندهید

فروش فقط این نیست که مشتری محصول یا خدماتی را که ما داریم بخواهد و بخرد و در قبالش پول بدهد. فروش یعنی تشخیص و برآورده کردن نیاز مشتری.
آن فروشنده‌ای که می‌خواهد به خریدارانش خدمت کند راه ثروت را هم برای خود باز می‌کند.

۶- کارت تخفیف بدهید

برای توسعه کسب و کار‌‌ خود می توانید برای مشتریان خود در ازای مبلغ معینی کارت تخفیف بدهید تا دفعه بعد که از شما خرید می کنند بتوانند از آن استفاده کنند. کار دیگری که می توانید بکنید این است که مثلاً در ازای هر مبلغ یا تعداد محصولی که از شما خرید می کنند یک وسیله رایگان در اختیار آن ها بگذارید و با اینکار مشتری ها را خوشحال کنید.

۷- پوشش مناسب دارید؟

همه ما تلاش می‌کنیم که ظاهری آراسته و متناسب با نوع فعالیت خود داشته باشیم. البته شیک و تمیز بودن لزوماً نشانه‌اش این نیست که لباس‌های گران‌ قیمت بر تن کنیم و یا ساعت، تلفن همراه و یا کفش فلان مارک داشته باشیم. مهم‌تر از همه آراسته و تمیز بودن است. شما در محل کار و جلسات کاری خود چطور ظاهر می‌شوید و با کدام ظاهر به استقبال مشتریان‌تان می‌روید؟

نکته) حتما درباره تکنیک های فروش بیشتر بخوانید.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *