دیجیتال مارکتینگ

نحوه ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ در 4 مرحله

استراتژی دیجیتال مارکتینگ
مقدمه

اکنون که دانستید استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست، می توانید شروع به ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود کنید. با مشاوره کسب و کار شرکت آرام نگارین کاسپین همراه باشید. برای یادگیری نحوه تدوین برنامه اقدام دیجیتال مارکتینگ در چهار مرحله ، به خواندن ادامه دهید:

فهرست مطالب:

1. برای ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شخصیت خریدار را ایجاد کنید.

اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی آنلاین موفق راه اندازی کنید ، باید بدانید که چه کسی را هدف قرار داده اید. اگر نمی دانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را می خواهد، نمی توانید یک استراتژی موفق داشته باشید.

بهترین راه برای شناسایی افرادی که در مخاطبان شما هستند ایجاد شخصیت خریدار است .

اشخاص خریدار ، اشخاصی هستند که نمایانگر افراد علاقه مند به تجارت شما هستند.

اکثر شرکت ها چند نوع علاقه مند به محصولات یا خدمات خود دارند. ایجاد پرسونا به شما کمک می کند هر نوع شخصی را که می خواهد محصولات یا خدمات شما را بخرد درک کنید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی با شخصیت های دقیق و قوی خریدار آغاز می شود. اگر می دانید مشتری ایده آل شما کیست ، می توانید آنها را به شکلی مورد علاقه خود قرار دهید.

بنابراین ، چگونه شخصیت خریدار ایجاد می کنید ؟

مشخصات خریدار خود را بر اساس داده های فعلی مشتری قرار دهید. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و با آنها مصاحبه کنید تا درباره آنها بیشتر بدانید. شما می خواهید شخصیت خریدار خود را بر اساس داده های واقعی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که در مورد مخاطبان خود پیش فرض های اشتباهی ارائه نمی دهید.

ثبت اطلاعات دموگرافیک مانند موارد زیر ضروری است:

  • محل
  • سن
  • درآمد
  • کار

همچنین شما می خواهید اطلاعات شخصی بیشتری از قبیل:

  • اهداف
  • منافع
  • سرگرمی ها
  • چالش ها

با استفاده از این اطلاعات ، می توانید شخصیت های مربوط به تجارت خود را تشکیل دهید. این اشخاص به شما کمک می کنند تا استراتژی شما را شکل داده و از کدام کانال ها برای دسترسی به افراد استفاده کنید.

نکته) حتما درباره توسعه کسب و کار در گیلان بخوانید.

2. اهداف خود را در ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین کنید

اگر قصد دارید یک برنامه اقدام به دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید ، داشتن اهداف ضروری است. شما نمی توانید بدون دانستن اینکه می خواهید به چه چیزی برسید ، یک استراتژی ایجاد کنید. با تعیین اهداف کمپین خود ، خواهید فهمید که می خواهید با بازاریابی آنلاین به چه نتیجه ای برسید.

روی اهداف کوتاه ، میان مدت و بلند مدت تمرکز کنید.

اهداف شما باید با اهداف کسب و کار شما همسو باشد. خواه برای بدست آوردن مقدار معینی از تبدیل یا به دست آوردن تعداد مشخصی از هدایا ، شما می خواهید اهداف استراتژیکی تعیین کنید که به شما در دستیابی به اهداف کلی خود کمک کند.

هنگام تعیین اهداف ، باید موارد زیر را تعیین کنید:

  • آنچه می خواهید به آن دست پیدا کنید
  • وقتی می خواهید به آن برسید
  • چگونه این موفقیت را اندازه گیری خواهید کرد

شما می خواهید اهداف SMART را برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید.

SMART مخفف عبارت:

  • S pecific : اهداف خود را دقیق به آنچه شما می خواهید برای رسیدن به. شما نمی خواهید اهداف مبهمی مانند “مشتری های جدید بیابید” ، بلکه “کسب X مقدار پیش فروش” تعیین کنید.
  • M easurable : هنگامی که شما به اهداف، تعیین می خواهید اندازه گیری که آیا شما به این هدف انجام ام. هنگامی که هدفی مانند “کسب درآمد X از مشتری” را ایجاد می کنید ، می توانید تعداد مشتریانی را که بدست می آورید اندازه گیری کنید تا ببینید آیا به آن هدف رسیده اید یا خیر.
  • قابل دستیابی : بسیاری از شرکت ها درتعیین هدفهایی که واقع بینانه نیستند ، اشتباه بازاریابی می کنند. اگر برای کسب و کار شما عملی نباشد ، هدفی برای کسب 200 لید در نظر نمی گیرید. در عوض ، تعیین اهداف رقابتی ، اما اهداف غیرممکن نیست.
  • R elevant : اهداف شما باید مربوط به آنچه می خواهید با کمپین و تجارت خود به دست آورید باشد. اگر یک کمپین ایمیلی اجرا نمی کنید ، هدف دریافت “X تعداد مشترکین ایمیل” را تعیین نمی کنید. اهداف شما همیشه باید با آنچه می خواهید به دست بیاورید همسو باشد.
  • T imely : هنگامی که شما به اهداف، تعیین بسیار مهم است که شما یک بازه زمانی ایجاد برای دستیابی به آنها. شما می خواهید برای رسیدن به اهداف خود مهلت تعیین کنید. هفته ، ماه یا سال باشد ، اطمینان حاصل کنید که اهداف شما دارای یک بازه زمانی هستند.
 ادامه SMART :

SMART goals به شما کمک می کند اهداف بهتری را برای برنامه اقدام دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید. هنگامی که اهدافی را تعیین می کنید که بتوانید آنها را اندازه بگیرید و آنها را ناک اوت کنید ، نتایج موفقیت آمیزتری را با مبارزات خود مشاهده خواهید کرد.

همچنین خرید SMART به شما کمک می کند تا شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را برای کمپین خود تعیین کنید.

KPI ها ارقامی هستند که به شما کمک می کنند چگونه موفقیت کمپین خود را بسنجید. شما می خواهید معیارهایی مانند نرخ گزاف گویی یا بازدید از صفحه را مشاهده کنید که نشان دهنده موفقیت شما در کمپین است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک دیجیتال مارکتینگ دیجیتال ایجاد کنید که کارساز باشد ، اهداف را تعیین کنید.

ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ

3.حسابرسی خود برای ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اگر می خواهید روند استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید ، باید آن را حسابرسی کنید.

دانستن اینکه چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید ، درک عملکرد کمپین شما ضروری است.

شما می خواهید سه نوع رسانه مختلف را در سایت خود ببینید: درآمد ، مالکیت و پرداخت:

رسانه های کسب شده

رسانه کسب شده هر رسانه رایگان است که برای تجارت خود به دست می آورید.

این تبلیغات ناشی از تبلیغات و تبلیغات شما است. این رسانه هر ماده یا محتوایی است که در مورد شرکت شما نوشته شده و شما ایجاد نکرده اید.

این رسانه می تواند از بازبینی تا جوایز تا مقالاتی درباره کسب و کار شما باشد. اگر به عنوان مثال در Glassdoor جایزه خود را به عنوان یک محل کار برتر کسب کنید ، این رسانه کسب کرده است. نمی توانید هزینه آن مکان را پرداخت کنید. در عوض ، آن را دریافت می کنید.

هر زمان کسی در مورد تجارت شما تعریف و تمجید می کند و شما برای گفتن آن به او مبلغی پرداخت نکردید ، این یک رسانه کسب شده است.

شما می خواهید رسانه های کسب شده فعلی خود را بررسی کنید تا ببینید چه تعداد بررسی ، جوایز و مقاله برای کسب و کار خود دارید. با بررسی این قسمت ، می توانید ببینید که برای کسب درآمد بیشتر در رسانه ها چه کاری می توانید انجام دهید.

رسانه های متعلق به خود

رسانه متعلق به هر رسانه شرکت شماست. این رسانه است که نام شما به آن متصل است یا هر رسانه ای که ایجاد کرده اید. این رسانه شامل وبلاگ ها ، پروفایل های شبکه های اجتماعی ، وب سایت شما و هر تصویری است که تولید می کنید.

با استفاده از رسانه متعلق به خود ، می خواهید استراتژی های فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا آنها برای کسب و کار شما مفید هستند یا خیر. به عنوان مثال آیا افراد در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما درگیر می شوند ، وبلاگ های شما را می خوانند یا مدت زیادی را در سایت شما می گذرانند؟

بسیار مهم است که رسانه متعلق به خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه نتایج کسب و کار شما را به همراه دارد. می توانید ببینید که برای افزایش درگیر شدن در سایت خود ، باید در رسانه متعلق به خود پیشرفتی انجام دهید.

رسانه های پولی

ای همانطور که از نامش پیداست ، هر رسانه ای است که شما برای تبلیغ تجارت خود هزینه می کنید.

رسانه پرداخت شده شما بیشتر شامل تبلیغات پولی ، مانند تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یا تبلیغات شبکه های اجتماعی است . هنگامی که تبلیغات PPC یا تبلیغات شبکه های اجتماعی را اجرا می کنید ، هزینه می کنید تا در مقابل آگهی هایی ظاهر شوید که فکر می کنید به تجارت شما علاقه مند هستند.

اگر بخشی از استراتژی بازاریابی شما است ، می خواهید این تاکتیک ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه برای کسب و کار شما نتیجه می گیرند. این یک روش عالی برای دانستن این است که آیا تلاش های رسانه ای پرداخت شده شما در حال حاضر جواب می دهد یا خیر.

مهم است که تلاش های فعلی بازاریابی خود را حسابرسی کنید تا بدانید چه عواملی برای کسب و کار شما به وجود می آید. شما می خواهید یاد بگیرید که چه چیزی مفید است و چه چیزی نیاز به پیشرفت دارد. بازرسی از تلاشهای مداوم شما به شما کمک می کند استراتژی جدید بازاریابی دیجیتال خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

ادامه رسانه های پولی

بیایید بگوییم شما سعی دارید به عنوان مثال در یک چهارم 20٪ تبدیل ها را افزایش دهید.

با نگاهی به تلاش های بازاریابی آنلاین خود ، ممکن است دریابید که تبلیغات PPC بیشترین تأثیر را دارند. برای کمک به شما در رسیدن به هدف ، ممکن است بودجه بیشتری را در تبلیغات PPC سرمایه گذاری کنید.

حسابرسی همچنین به شما کمک می کند تا خلأهایی را در کمپین خود پیدا کنید.

ممکن است کشف کنید که مکان هایی برای محتوای جدید وجود دارد ، یک عنصر طراحی که تجربه کاربر یا بهینه سازی را افزایش می دهد و می تواند رتبه شما را در نتایج جستجو در Google بهبود بخشد.

یک حسابرسی عمیق به شما امکان می دهد ببینید که تلاش های بازاریابی دیجیتال بهترین نتیجه را دارد. شما درک بهتری از نحوه کارکرد مبارزات خود در حال حاضر و چگونگی بهبود آنها در آینده خواهید داشت.

4- بودجه خود را تعیین کنید

هنگام تنظیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، لازم است بدانید که چقدر می توانید هزینه کنید و چه منابعی را برای تبلیغات خود در اختیار دارید. شما نمی خواهید برای استراتژی بازاریابی آنلاین برنامه ریزی کنید که فراتر از توان شما باشد.

ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اول ، شما می خواهید برای تلاش های بازاریابی خود بودجه ای تعیین کنید . اگر بودجه ای برای هر کمپین ایجاد کنید ، بسیار کارآمد است. این بخش تضمین می کند که هر روش بودجه مشخصی دارد و شما می دانید که چقدر می توانید برای هر یک هزینه کنید.

اگر فقط یک بودجه برای تمام تلاش های بازاریابی خود داشته باشید ، ممکن است در نهایت روی یک تاکتیک دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری بیش از حد انجام دهید.

جدا از بودجه خود ، شما همچنین می خواهید منابع خود را تأسیس کنید. مردم یکی از ضروری ترین منابع شما هستند. شما باید تعیین کنید که چه تعداد از افراد برای فعالیت های بازاریابی آنلاین خود باید کار کنند.

منبع دیگر ابزار است.

اگر ابزار بازاریابی مانند Google Analytics دارید که به شما کمک می کند کمپین خود را اجرا یا تجزیه و تحلیل کنید ، می خواهید این موارد را با توجه به بودجه و دارایی خود در نظر بگیرید.

بودجه و منابع خود را تعیین کنید ، بنابراین قبل از شروع استراتژی خود می دانید که چه چیزهایی دارید.

ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *