هکر رشد

هکر رشد

نکاتی ساده برای رشد کسب و کار شما (هکر رشد )

دیجیتال مارکتینگ صنعتی است که در تلاقی دو چشم انداز سریع تغییر می کند. روندها و اصطلاحات آنلاین به همان سرعتی که در بازاریابی وجود دارد تغییر می کنند ، بنابراین همگام شدن با هر مفهوم جدید کار دشواری است.

یک مفهوم که شاید در مورد آن شنیده باشید ، اما با آن زیاد آشنا نباشید ، هک رشد است. این استراتژی به دور از این که یک عبارت بدون معنی باشد ، می تواند بدون سرمایه گذاری عظیم منابع به تجارت شما کمک کند.

هکر رشد

هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد

هک رشد چیست؟

هک رشد در سال 2010 توسط شان الیس ابداع شد ، ذهنیتی است که دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که به نظر می رسد – رشد را در اولویت قرار می دهد.

یکی از مردانی که هک رشد را محبوب و بهینه کرد ، رایان هالید است.

نحوه تعریف او از روش های زیر این است:

هکر رشد کسی است که دفترچه بازاریابی سنتی را بیرون انداخته و فقط موارد قابل آزمایش ، ردیابی و مقیاس پذیر را جایگزین کرده است.

“ابزار آنها ایمیل ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، وبلاگ و API پلت فرم به جای تبلیغات تجاری ، تبلیغات و پول است. در حالی که بازاریابی آنها مفاهیم مبهمی مانند “مارک تجاری” و “اشتراک ذهنی” را دنبال می کنند ، هکرهای رشد بی وقفه کاربران و رشد را دنبال می کنند – و اگر آنها این کار را به درستی انجام دهند ، این کاربران کاربران بیشتری را به وجود می آورند ، که کاربران بیشتری را به وجود می آورند. آنها مخترعان ، مجریان و مکانیک های ماشین رشد خودپایدار و تکثیر دهنده خود هستند که می توانند از هیچ چیز به چیزی تازه وارد کنند. ”

در حالی که Holiday با مارک های بزرگی مانند American Apparel کار کرده است ، زیبایی هک رشد این است که شرکت های کوچکتر بدون سرمایه گذاری گسترده منابع می توانند از اصول اصلی آن استفاده کنند.

به این دلیل که “شمال واقعی” آن ، همانطور که الیس گفت ، رشد است.

گاهی اوقات ، این به معنای بازی در یک زمین ناهموار است ، جایی که استارت آپ های ذکر شده و SME ها در برابر شرکت هایی هستند که می توانند تبلیغات Super Bowl را انجام دهند یا تیم های ورزشی را حمایت مالی کنند.

هک رشد می تواند با بازاریابی سنتی متفاوت باشد زیرا بسیاری از کاربران آن منابع کمتری دارند یا با مارک هایی کار می کنند که حافظه پنهان کمتری دارند.

بنابراین ، آنها باید باهوش تر ، لاغرتر و چابک تر از افرادی باشند که صرفاً به بازاریابی متمرکز هستند.

چه کسی در شرکت من جایگزین می شود؟

هیچ کس! هک رشد یک درمان جدی یا نوعی داروی دیجیتالی نیست. اخراج تیم دیجیتال مارکتینگ شما نیز برای ایجاد راهکار برای یک هورمون رشد هک ، ایده خوبی نیست.

در عوض ، هکرهای رشد شما باید دست در دست تیم دیجیتال مارکتینگ شما باشند.

این امر به ویژه اگر شرکت شما یک شرکت کوچک باشد بسیار درست است. در آنجا فرهنگ رشد می تواند در کنار سایر جنبه های استراتژی بازاریابی شما پرورش یابد. در برخی از شرکت ها ، عملکرد رشد با مشاغل دیگر “واقعی تر” از جنبه دیجیتال گره خورده است. برای مثال Hubspot ، متیو باربی رئیس رشد و سئو است.

در سایر شرکتهای بزرگتر ، این جنبه رشد می تواند به عنوان یک مهارت مکمل برای تیم بازاریابی شما مورد استفاده قرار گیرد.

جایی که هکرها و بازاریاب ها با یکدیگر اختلاف دارند در نحوه ارزیابی هدف تحقق یافته است. اگر آگاهی از برند افزایش یابد یا شرکت قبل از آن بهتر فکر کند ، بازاریابان می توانند به یک کمپین نگاه کنند و آن را موفق بدانند.

یک هکر رشد اندازه گیری قابل قیاس و متمرکز بر روی قیف را دارد که ممکن است کمپین را یک شکست تلقی کند.

این بدان معنا نیست که هر یک درست است. این نکته برجسته است که ممکن است اختلافاتی رخ دهد و آنچه درست است ، به اندازه گیری موفقیت شما خواهد بود ، اعم از اینکه آنها بیان شده و قابل اندازه گیری یا سحابی تر باشند.

مطالعات موردی – و آنچه می توانید یاد بگیرید

هک رشد به دور از یک لغت سرگرم کننده ، نتایجی را به همراه آورده است که احتمالاً دیده یا استفاده کرده اید. در اینجا چند مثال و روش اجرایی آورده شده است.

هاب اسپات

بنیانگذاران Hubspot بر ساخت محتوا و ابزارهایی متمرکز بودند که منجر به تولید ورودی شود که منجر به فروش شود.

برای این منظور ، آنها سرمایه گذاری زیادی در پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی و ابزارهای آموزشی برای بازاریابان انجام دادند. آنها همچنین ابزارهای درجه بندی وب سایت و رسانه های اجتماعی را راه اندازی کردند و در وبینارها و کتابچه های راهنمای آموزش سرمایه گذاری کردند.

این شرکت پس از شروع کار با سه پرسنل در سال 2006 ، 271 میلیون دلار فروش داشته است.

غذای آماده: آموزش ، تعامل و مفید بودن

سستی

برنامه پیام رسانی تیم Slack از ماه گذشته از 15000 کاربر به بیش از 6 میلیون نفر رسیده است.

برای این کار ، آنها تعدادی استراتژی به کار گرفتند ، هیچ کدام واقعاً انقلابی نبودند. آنها خود را ابزاری مورد نیاز تعریف کردند ، اما آشنا ، دفاتر را متقاعد کردند که نمی توانند بدون آن باشند و پیشنهاد خود را دقیقاً همان چیزی که مورد نیاز بود متمرکز کردند.

اما یک حرکت باعث شد برنامه کاربردی پر کاربرد برای کاربران باشد: شارژ نشدن. استفاده از نسخه رایگان قبل از اینکه مشتریان به حساب های حق بیمه تبدیل شوند ، کاربردها و ویژگی های پلتفرم را نشان می داد. این شرکت در نسخه ممتاز شاهد 30٪ خرید بود.

این مدل freemium توسط افرادی مانند Spotify ، LinkedIn و GitHub استفاده می شود.

غذای آماده: آن را دور بریزید (به یک نقطه)

تیندر

Tinder شرکت دیگری است که از تعدادی استراتژی برای رشد سریع استفاده کرده است.

اکنون با 50 میلیون کاربر به 30 زبان ، به راحتی می توان فراموش کرد که Tinder اپلیکیشنی بود که از دانشگاه شروع به کار کرد. Tinder اپلیکیشنی است که در بازارهای شلوغ و متفاوت و دائماً در حال تکامل ویژگی های جدید و همچنین معرفی یک نسخه برتر است که حدود 290،000 مشترک دارد.

اما یکی از بزرگترین هک های رشد Tinder یکی از مواردی بود که در دنیای دیجیتال بسیار شبیه به هم احساس می شود: آنها کارها را روی زمین انجام دادند. با ایجاد سایت های همسریابی آنلاین که تعداد زنانی که به آن ملحق می شوند و می میرند ، بنیان گذاران Tinder به خانه های جادوگری رفتند و با ارائه کوکی ، بادکنک و لباس زیر زنان را به عضویت تشویق کردند . این یک استراتژی پیچیده نبود ، اما با دانستن اینکه چه چیزی بود و قرار دادن کار برای حل آن ، یک مشکل بالقوه برنامه کشی را حل کرد.

غذای آماده: کار را در صورت لزوم ، روی زمین قرار دهید

بیانسه

صنعت موسیقی صنعتی است که برپایه هیجان و هیجان بنا شده است. شرکت های روابط عمومی ، موزیک ویدئوها و میلیون ها هزینه تبلیغات ، به این ترتیب شما یک آلبوم AAA منتشر می کنید.

مگر اینکه شما بیانسه باشید و آلبومی را ضبط کنید که به صورت مخفیانه و بدون اطلاع قبلی مانند سال 2013 ضبط شده است . این تصمیم غیرمعمول باعث شد آلبوم به جای پاورقی در آن ، به بخشی مهم از چرخه خبری آن هفته تبدیل شود.

پس از آتش زدن اینترنت ، آلبوم در سه روز اول فروش 828،000 نسخه تغییر کرد و در مجموع هشت میلیون فروش داشته است.

در حالی که هیچ کس انتظار ندارد شرکت شما ملکه B باشد ، لازم به یادآوری است که برای ویروسی شدن شما در این روزها نیازی به اعتماد به شخص دیگری ندارید ، نه اگر چاشنی شما به اندازه کافی بزرگ باشد.

هکر رشد

هکر رشد * هکر رشد *هکر رشد

غذای آماده: بزرگ باشید ، جسور باشید ، خود را به عنوان عناوین اصلی خود قرار دهید

چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟

صنعت یا کانال های فروش شما مهم نیست ، کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها یک استراتژی رشد سریع را عملی کنید.

  1. روی محصول خود کار کنید

تاکتیک کلیدی هک رشد ، ساختن محصولی برای مجموعه ای از مشتریان مستقر است. به قول رایان هالیدی:

منزوی کردن اینکه چه کسانی هستند ، تشخیص نیازهای آنها ، طراحی محصولی که ذهن آنها را به باد دهد – اینها تصمیمات بازاریابی است ، نه فقط انتخاب و توسعه.

اینستاگرام را در نظر بگیرید این شرکت به عنوان یک برنامه بررسی اجتماعی به نام Burbn شروع به کار کرد. در حالی که کاربران با ویژگی های ورود به سیستم هدایت نمی شدند ، بنیانگذاران از تجزیه و تحلیل استفاده کردند تا ببینند که چگونه از برنامه آنها استفاده می شود.

احتمالاً می توانید حدس بزنید که مردم آن را به عنوان ابزاری برای اشتراک عکس دوست داشتند. بعداً با تغییر و تغییر نام تجاری ، این شرکت به قیمت 1 میلیارد دلار به فیس بوک فروخت . همه اینها به دلیل توجه شرکت به محصولی است که کاربرانش می خواستند.

  1. اطمینان حاصل کنید که می توانید مقیاس بندی کنید

آیا واقعاً می توانید تجارت خود را مقیاس بندی کنید؟ بیایید بگوییم شما صاحب بهترین مغازه ساندویچ فروشی در شهر هستید و در پایان بررسی درخشان روزنامه هستید. شما برای هر سرویس ناهار 45 ساندویچ می فروختید ، اکنون تقاضا 80 است. آیا واقعاً می توانید این رشد را برآورده کنید؟ اگر می خواهید رشد سریع را شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که زیرساخت های لازم برای مدیریت موفقیت را دارید.

  1. اهداف خود را تعیین کنید

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، هکرهای رشد باید اقدامات مشخص و مشخصی برای موفقیت داشته باشند. تعداد مشخصی از اهداف را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید ، به شما این امکان را می دهد که روش خود را آزمایش و بهینه کنید.

  1. دوباره تست ، آزمایش و آزمایش کنید

مانند هر رویکرد دیجیتال مارکتینگ ، در آزمایش های موثر ، هک رشد ایجاد یا شکسته می شود. همانطور که استراتژی ها می توانند خلاقانه و متفاوت باشند ، شما نمی دانید که آنها بدون مجموعه ای خوب از تست های ساده و بدون موفقیت به موفقیت رسیده اند.

  1. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

آخرین مرحله در این فرآیند ، توجه به معیارهای خود است – همانطور که اینستاگرام فهمید ، مخاطبان شما چیزی را به شما می گویند. از آنجا بهترین نسخه استراتژی خود را برای کمک به رشد خود پیاده کنید.

هکر رشد

هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد * هکر رشد 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی

×