کسب و کار

استراتژی بازاریابی برند را بررسی کنید

بازاریابی برند

مقدمه

در بازاریابی برند، خرید مقایسه ای فراتر از بررسی قیمت ها است. بیشتر خریداران همچنین نگران کیفیت محصول و قابل اعتماد بودن یک شرکت هستند.

  • آیا این شرکت محصول استثنایی ارائه می دهد؟
  • آیا آنها پای کالاهای خود می ایستند؟
  • آیا محصولات آنها نظرات مثبتی دریافت می کنند؟

بسته به اینکه خرید چقدر مهم است، مشتری ممکن است تمام این سؤالات و بیشتر از هر کسب و کاری را که محصول مورد نظر خود را ارائه می دهد بپرسد.

البته، بررسی کامل در مورد هر کسب و کاری زمان بر است و حتی زیرک ترین مشتری نیز تنها زمان زیادی دارد. اگر پاسخی سریع و آموزنده برای سؤالات خود ببینند، از تحقیق صرف نظر خواهند کرد.

این پاسخ سریع، برندسازی است. نام تجاری فوراً مشتریان را در مورد شهرت یک شرکت آگاه می کند و آنها را قادر می سازد به کیفیت هر محصول یا خدماتی که کسب و کار ارائه می دهد اعتماد کنند. ذکر نام برند (یا مشاهده لوگوی برند) تمام تجربیات و برداشت های مشتری از یک تجارت را تداعی می کند – خوب و بد.

فهرست مطالب

چه کسی بازاریابی برند را به کار می گیرد؟

برندسازی مفهومی است که فراتر از بازاریابی شلوار جین طراح «نام تجاری» و سایر محصولات است. نام تجاری یک شرکت نمایانگر هویت بازار آنهاست، چه کسی هستند، چه کاری انجام می‌دهند، چه نوع کیفیتی ارائه می‌کنند، شهرت آن‌ها برای قابل اعتماد بودن، و موارد دیگر. در نتیجه، بازاریابی برند تقریباً برای هر کسب‌وکاری مهم است، از فروش غلات صبحانه گرفته تا کسانی که فناوری‌های جدید را توسعه می‌دهند، تا کسانی که پشتیبانی لجستیکی را برای سایر مشاغل ارائه می‌کنند.

حتی زمانی که یک کسب‌وکار محصولی را به‌عنوان یک جایگزین عمومی و بی‌نام تجاری می‌فروشد (مانند غلات ختمی شبیه به Lucky Charms، یا یک شوینده لباس‌شویی شبیه به Tide)، آن محصول «عمومی» نام آن شرکت را دارد و بر شهرت آن تأثیر می‌گذارد. . اگر غلات Not-Lucky-Charms یا مواد شوینده Not-Tide خود را دوست ندارید، قبل از خرید محصول “عمومی” دیگری از همان شرکت، دو بار فکر می کنید.

در همین حال، خرده‌فروش‌های بزرگ مانند وال مارت و تارگت، تنوع بسیار زیادی از محصولات خود را در کنار محصولات «نام تجاری» در قفسه‌هایشان می‌فروشند  (همچنین به  بازاریابی خریدار مراجعه کنید ) . Sam’s Choice تنها یکی از برندهای متعدد Wal-Mart است، زیرا Market Pantry یکی از Target است. در هر دو مورد، مشتریانی که محصولات Sam’s Choice یا Market Pantry را امتحان می‌کنند، انتظار محصولات دیگری را دارند که با همان برند فروخته می‌شوند – درست مانند خریداران Nabisco، Pepsi، Nestle، Heinz یا هر یک از میلیون‌ها برند دیگر.

نکته) حتما درباره دیجیتال مارکتینگ بخوانید.

بازاریابی برند

بازاریابی برند برای چه نوع مشتریانی موثر است؟

بازاریابی برند بر تصمیم گیری های مشتریان مختلف از جمله مصرف کنندگان نهایی و کسب و کارها تأثیر می گذارد. این برای توسعه کسب و کار تکراری بسیار مؤثر است، زیرا تصور هر مشتری از یک نام تجاری عمدتاً از تجربه (های) قبلی آنها با آن نام تجاری مطلع می شود  (همچنین به بازاریابی دقیق مراجعه کنید ) . برای مشتریان، نام تجاری شرکت نشان دهنده دانش آنی آن شرکت است. مثلا:

  • مسافری که یک مسافرخانه کامفورت را می بیند بلافاصله می داند که چه نوع اتاقی ممکن است به آنجا برسد (با حداقل تضمین خدمات و تمیزی) و در چه محدوده قیمتی.
  • والدینی که به سینما می روند، تصور می کنند که یک فیلم دیزنی قرار است خانواده پسند باشد.
  • یک کسب و کار در حال رشد با خرید یک پردازنده مرکزی و سیستم جدید از IBM می تواند مطمئن باشد که سخت افزار و نرم افزار جدید در بسیاری از مشاغل دیگر به اثبات رسیده است. علاوه بر این، پشتیبانی مستمر IBM یک پایگاه تجربه شامل سال‌ها پیاده‌سازی در صدها هزار کسب‌وکار مختلف در مقیاس‌های مختلف را نشان می‌دهد. (همچنین به  رایانه های بازاریابی مراجعه کنید )
  • یک مشتری قهوه می‌داند که یک پیشنهاد جدید از استارباکس چندین سطح آزمایش و کنترل کیفیت را پشت سر گذاشته است و از مزارع قهوه‌ای است که کشاورزی پایدار را انجام می‌دهند.

در هر مورد، آگاهی مشتری از نام تجاری یک شرکت باعث صرفه جویی در وقت و انرژی آنها در بررسی شرکت می شود و تصمیم گیری در مورد خرید محصول و/یا خدمات آن شرکت را برای آنها آسان تر می کند.

کمپین بازاریابی برند چگونه ایجاد می شود؟

هنگام توسعه یک کمپین برند، شرکت ها برای افزایش آگاهی مشتریان از شهرت خود تلاش می کنند. این شامل ارتباط با آنچه شرکت انجام می دهد و چقدر خوب آن را انجام می دهد، و ارائه راهی برای یادآوری آن اطلاعات در یک لحظه. این جنبه فوری ممکن است از طریق یک آرم که بر روی تمام مواد شرکت ظاهر می شود – بسته بندی محصول، وب سایت شرکت، کارت ویزیت و لوازم التحریر، آدرس ایمیل، و (برای شعارها) سیستم پاسخگویی تلفن، ارتباط برقرار کند. نام تجاری/لوگو باید در همه جا وجود داشته باشد، به طوری که مشتریان شرکت و شهرت آن را با هر محصول و خدماتی که شرکت ارائه می دهد مرتبط کنند.

بازاریابی برند به همان اندازه که به کیفیت محصول مربوط می شود ارتباط دارد، کیفیت پایین محصول بر درک مشتری از یک برند بسیار بیشتر از کیفیت خوب تأثیر می گذارد. این توجه به کیفیت باید به تمام جنبه های تعامل شرکت با مشتریان، از جمله وب سایت شرکت و فعالیت های رسانه های اجتماعی گسترش یابد. بازاریابی اینترنتی یک نام تجاری نمی تواند به عنوان یک فکر بعدی و با سرمایه گذاری اندک انجام شود. هرگونه نقصی بر شهرت شرکت و تمامی محصولات و خدمات آن منعکس خواهد شد.

ادامه کمپین بازاریابی برند چگونه ایجاد می شود؟

تعیین اهداف برای بازاریابی برند شامل شناسایی چیزی است که شرکت می‌خواهد برای آن شناخته شود، و سپس ایجاد یک پیام ثابت در کانال‌های تبلیغاتی متعدد. آیا این شرکت نوآور است؟ پر انرژی؟ ناهموار؟ خلاق؟ پیچیده؟ شخصیت یا شخصیت برند شرکت باید با ارزش های اصلی مشتری هدف همخوانی داشته باشد.

کمپین های برند باید تعدادی هدف تعریف شده و قابل اندازه گیری داشته باشند.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است بخواهد که نام تجاری آن نشان دهنده رهبری/نوآوری صنعت باشد (همانطور که با ارجاعات رسانه ای به آن اثر اندازه گیری می شود). به دنبال دستیابی به این هدف، بازاریابان ممکن است انتشارات مطبوعاتی ایجاد کنند، مقالاتی را منتشر کنند و از رسانه های اجتماعی برای برجسته کردن تلاش های تحقیق و توسعه شرکت استفاده کنند.

از سوی دیگر، یک شرکت تجهیزات دوومیدانی ممکن است آرزو کند که نام تجاری آنها نشان دهنده “پیروزی” باشد. آنها ممکن است از رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا فیس بوک برای اعلام جوایزی که برنده شده اند یا برای دنبال کردن دستاوردهای ورزشکارانی که از محصولات آنها استفاده می کنند استفاده کنند. طرفدارانی که این ورزشکاران را دنبال می کنند، موفقیت های ورزشکاران را با نام برندی که نمایندگی می کنند شناسایی می کنند. (به  بازاریابی ورزشی نیز مراجعه کنید )

بازاریابی برندینگ

چه عناوین شغلی با استراتژی های بازاریابی برند کار می کنند؟

مدیر بازاریابی برند

مدیران بازاریابی ممکن است کمپین های برند را هدایت کنند، و همچنین بر تمام ابتکارات بازاریابی برند دیگر در یک نام تجاری خاص نظارت کنند.

چه کار می کنند؟
  • اطمینان حاصل کنید که همه کمپین های بازاریابی از کمپین برند پشتیبانی می کنند و با آن سازگار هستند
  • نظارت بر عملیات روزانه کارکنان بازاریابی و تیم های مختلف آن، مانند طراحی لوگو
  • تعامل با بخش‌های فروش، روابط عمومی و توسعه محصول، اغلب بر توسعه یک محصول، خدمات یا کمپین روابط عمومی جدید برای رفع نیازهای یک برند خاص نظارت می‌کند.
  • شرکت را در مورد اینکه مشتریانش چه کسانی هستند و چگونه به برند پاسخ می دهند، آگاه کنید
آموزش و مهارت

اکثر مدیران بازاریابی حداقل دارای مدرک لیسانس در زمینه بازاریابی، تبلیغات یا مدیریت بازرگانی هستند. آموزش آنها شامل کلاس های بازاریابی، تحقیقات بازار، آمار و رفتار مصرف کننده خواهد بود. مدیران بازاریابی آینده اغلب یک دوره کارآموزی را در مدرسه دنبال می کنند و تکمیل می کنند. آنها همچنین قبل از اینکه مسئولیت های مدیریتی به آنها سپرده شود، در صنعت خود تجربه خواهند کرد.

تحلیلگر تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقات بازار داده‌هایی را در مورد یک بخش بازار جمع‌آوری می‌کنند تا راهنمایی کنند که یک شرکت چگونه محصولات و/یا خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌کند.

چه کار می کنند؟
  • از روش‌های مختلفی (از جمله مصاحبه، پرسشنامه و گروه‌های متمرکز) برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد ترجیحات و ارزش‌های مشتریان استفاده کنید – به‌ویژه ارزش‌هایی که توسط برند تبلیغ می‌شوند.
  • در مورد نشانه‌شناسی (استفاده از نمادها) بازار هدف تحقیق کنید – تصاویر برای آنها چه معنایی دارند و چگونه احتمالاً به ارائه برندهای مختلف پاسخ می‌دهند – و پاسخ‌های پیش‌بینی‌شده بازار را به مشتریان منتقل کنید.
  • پاسخ مشتریان به کمپین های بازاریابی فعال و برند شرکت را ارزیابی کنید
آموزش و مهارت

تحلیلگران تحقیقات بازار حداقل به مدرک لیسانس در تحقیقات بازار یا در زمینه های مرتبط مانند آمار یا علوم کامپیوتر نیاز دارند. بسیاری از مشاغل تحلیلگر نیز نیازمند مدرک کارشناسی ارشد هستند، به ویژه رهبری یا موقعیت هایی که در تحقیقات فنی بیشتری شرکت دارند. بسیاری از تحلیلگران دوره های کارآموزی را در دوران تحصیل به پایان می رسانند و از طریق جمع آوری داده ها و موقعیت های تجزیه و تحلیل و همچنین با ایجاد گزارش، تجربه شغلی کسب می کنند.

مدیر حسابداری روابط عمومی

مدیران حساب روابط عمومی، تصاویر عمومی مطلوبی را برای مشتریان خود در مکان‌های مختلف تبلیغ می‌کنند و باعث شهرت (و برندسازی) شرکت می‌شوند.

چه کار می کنند؟
  • بیانیه های مطبوعاتی بنویسید، به سؤالات رسانه ها رسیدگی کنید و پوشش رسانه ای را زیر نظر بگیرید
  • از برند در برابر تداعی های منفی در رسانه ها محافظت کنید
  • کانال های اطلاعاتی مشتریان را شناسایی کنید و بر روی حضور بیشتر برند شرکت در آن مناطق تمرکز کنید
  • تبلیغات را ارزیابی کنید تا تأیید کنید که با تصویر/برند عمومی مورد نظر مطابقت دارد
  • توسعه برندسازی شرکت از طریق رسانه های اجتماعی
آموزش و مهارت

مدیران روابط عمومی حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند، معمولاً در روابط عمومی یا ارتباطات، و اغلب با یک مدرک کوچک در تبلیغات، مدیریت بازرگانی یا بازاریابی. نزدیک به یک چهارم کل مدیران نیز دارای مدرک فوق لیسانس هستند. تجربه کاری اغلب با یک دوره کارآموزی شروع می شود. سپس مدیران آینده نگر قبل از شروع به کار با حساب(های) خود، به حمایت از کارکنان با تجربه تر می پردازند.

چگونه یک مدرسه بازاریابی برند می تواند به شما در این زمینه کمک کند؟

بازاریابی موثر برند مستلزم توانایی برقراری یک پیام واضح و قانع کننده و همچنین توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده هایی است که از آن پیام پشتیبانی می کند. یک برنامه درجه بازاریابی حول توسعه این توانایی ها ساخته شده است.

بازاریابی برند شامل برقراری ارتباط نه تنها با مخاطبان مختلف. بلکه از طریق رسانه های مختلف صوتی و تصویری، کلامی و غیر کلامی، یک طرفه و دو طرفه است. کلاس‌های بازاریابی از شما می‌خواهد که این مهارت‌ها را تمرین کرده و توسعه دهید. از بازخورد برای تغییر و بهبود پیام و تحویل خود استفاده کنید.

یک برنامه بازاریابی همچنین به شما یاد می دهد که چگونه داده های خوبی به دست آورید. که به شما کمک می کند تصمیمات و ادراکات مشتریان خود را درک کنید. چنین برنامه ای شما را در روش های تحقیق و جمع آوری داده ها آموزش می دهد. و همچنین تجزیه و تحلیل آماری که شما را قادر می سازد ترجیحات بازار معین، عادات خرید و ادراکات خود و رقبایتان را درک کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از این داده ها برای انتخاب اهداف و ارزیابی عملکرد استراتژی های بازاریابی در رسیدن به آن اهداف استفاده کنید.

دوره های اضافی شما را با فرآیندهای مربوط به توسعه و توزیع محصولات جدید آشنا می کند. چنین دانشی در مدیریت استراتژی بازاریابی برند، که به کیفیت محصول بستگی دارد، ارزشمند خواهد بود. (به  بازاریابی برند نیز مراجعه کنید )

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که یک مدرسه بازاریابی می تواند برای شما انجام دهد. اطلاعاتی را از مدارس دارای مدرک بازاریابی برند درخواست کنید. بررسی کنید که برند آموزشی خاص آنها چه چیزی ارائه می دهد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *